۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار یک ساله شد
با رضایت بیش از ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان؛

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار یک ساله شد

در این یک سال هفت سازمان و نهاد در پنجره واحد به خدمات‌دهی به فعالان اقتصادی مشغول شده‌اند و بی‌واسطه و با کمترین بوروکراسی ممکن، درخواست ثبت شرکت را می‌پذیرند و به جریان می‌اندازند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، صبحگاه دهم خرداد ۹۹ تعداد قابل توجهی از نمایندگان حاکمیت، دولت، قوه قضاییه و فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران گردهم آمدند تا روبان افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار را قیچی کنند. پنجره واحد یکی از اقداماتی بود که توسط مقام معظم رهبری برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور به اجرای آن توصیه شده بود که با همکاری دولت، قوه قضاییه و اتاق بازرگانی به سرانجام رسید. البته توصیه دوم ایشان مبنی بر راه‌اندازی دادگاه تجاری نیز چند ماه بعد با همراهی قوه قضاییه و اتاق بازرگانی به اجرا درآمد.

در مراسم راه‌اندازی پنجره واحد، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، تاکید کرد که با شروع به کار پنجره واحد، اخذ مجوز از ۷۲.۵ روز به ۳ روز کاهش پیدا می‌کند که تاثیر مشهودی روی ورود سرمایه‌گذاری به بخش‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار از آغاز فعالیت خود تاکنون گام‌به‌گام خدمات خود را توسعه بخشیده و اکنون حداقل هفت نهاد مختلف در آن به ارائه مستقیم خدمت به فعالان اقتصادی می‌پردازند. در این پنجره در حال حاضر شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص ثبت می‌شود آن هم در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ روزه. حتی رکورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ۲۵ دقیقه نیز در این پنجره ثبت شده است. اتفاقاتی که می‌تواند رتبه ایران در زیرشاخص شروع کسب‌وکار به تبع آن در شاخص انجام کسب‌وکار (Doing business) بانک جهانی تا حد قابل توجهی ارتقا ببخشد.

در حال حاضر علاوه بر ثبت شرکت، دریافت کد کارگاهی، کد اقتصادی، ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، آگهی روزنامه رسمی، صدور بارکد پستی و ثبت علامت تجاری در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار صورت می‌گیرد. هم‌چنین آن‌دسته از فعالان اقتصادی که برای ثبت شرکت مراجعه می‌کنند می‌توانند همزمان به عضویت اتاق بازرگانی تهران نیز دربیایند.

با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی مرکز تماس اتاق بازرگانی تهران صورت می‌گیرد و مراحل کار فعالان اقتصادی رصد می‌شود، نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از رضایت بیش از ۹۰ درصدی مراجعان از فرآیند کار پنجره واحد است.

کد خبر: ۹۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha