۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
سهم کردستان از منابع و تسهیلات بانکی در کشور حداقلی است
استاندار کردستان:

سهم کردستان از منابع و تسهیلات بانکی در کشور حداقلی است

سنندج – استاندار کردستان با اشاره به سهم حداقلی استان از منابع و تسهیلات بانکی، گفت: این وضعیت به یکی از چالش های اصلی در کردستان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی کردستان، اظهار کرد: متاسفانه سهم استان کردستان از محل تسهیلات و منابع بانکی حداقلی است و این یکی از مشکلات جدی ما در کردستان است.

وی ضمن تاکید بر بازنگری در این بخش، افزود: باید زمینه برای افزایش سهم استان کردستان از تسهیلات و منابع بانکی افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بیشترین میزان سرمایه گذاری در استان مربوط به بخش آب است، گفت: طی هشت سال اخیر اعتبارات زیادی در حوزه آب در استان کردستان هزینه شده است که بخش اصلی این اعتبارات مربوط به تامین آب شرب است.

وی با اشاره به عملکرد خوب دولت در راستای توسعه زیرساخت های کردستان، بیان کرد: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در استان کردستان برای توسعه صورت گرفته است.

مرادنیا ضمن اشاره به وضعیت مرزنشینان در استان کردستان، عنوان کرد: مالیات مرزنشیان یکی از چالش های اصلی برای ماست و باید برای ساماندهی این بخش اقدامات بهتری صورت گیرد.

وی به تصویب مناطق ویژه و آزاد تجاری در شهرستان های مریوان و بانه اشاره کرد و گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری در مریوان یکی از مطالبات مردم بود و خوشبختانه این مهم بالاخره جنبه عملیاتی پیدا کرد.

در جریان برگزاری این نشست که با حضور استاندار کردستان، جمع زیادی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان برگزار شد، مسائل پیش روی ارتباط و تعامل بهتر دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره مندی از ظرفیت های در اختیار در این راستا تاکید کرد.

کد خبر: ۹۴٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha