۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
بی توجهی به رفع موانع تولید باعث فرار سرمایه گذاران می شود
معاون وزیر کشور:

بی توجهی به رفع موانع تولید باعث فرار سرمایه گذاران می شود

سنندج - معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ایجاد مانع و بی توجهی به آنها را باعث فرار سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین پرست ظهر امروز در نشست مشترک راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به وضعیت معیشتی مرزنشینان در استان کردستان، اظهار کرد: مرزنشینان دارای معیشت ضعیفی هستند و باید به آنها توجه بیشتر شود و مسیر آنها از کسانی که از این وضعیت سوء استفاده می کنند باید جدا شود.

 وی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، بیان کرد: با ایجاد اشتغال پایدار و زود بازده، شاهد توسعه و رونق این مناطق خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور نرخ بیکاری در استان را بالا دانست و افزود: در سال های ۹۸و ۹۹ شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده ایم که این نشان از فعالیت و تلاش مناسب دولت و دستگاه های اجرایی است.

وی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را از مهمترین بخش ها دانست و گفت: دولت و مجلس مانع هایی را ایجاد کرده اند و وظیفه آنهاست که این موانع را رفع کنند و نباید بخش خصوصی در این بین دچار ضرر شود و این مانع ها باعث فرار سرمایه می شود.

دین پرست ضمن تاکید بر اتباط و تعامل هر چه بهتر دولت و بخش خصوصی، افزود: تسهیل در شرایط مختلف از جمله جذب سرمایه گذاری یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های در اختیار برای حمایت از بخش تولید در سراسر کشور از جمله استان کردستان، یادآور شد: انتظار می رود که با بهره مندی از تمامی ظرفیت های در اختیار زمینه و شرایط برای رشد تولید در استان کردستان فراهم شود.

در جریان برگزاری این نشست که با حضور استاندار کردستان، جمع زیادی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان برگزار شد، مسائل پیش روی ارتباط و تعامل بهتر دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره مندی از ظرفیت های در اختیار در این راستا تاکید کرد.

کد خبر: ۹۴٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha