۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کاهش ۴۸ درصدی میزان بارندگی و افزایش ۴ درصدی مصرف آب در استان مرکزی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خبر داد

کاهش ۴۸ درصدی میزان بارندگی و افزایش ۴ درصدی مصرف آب در استان مرکزی

اراک-- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از کاهش ۴۸ درصدی میزان بارندگی ها در سال آبی جاری و افزایش ۴.۶ درصدی مصرف آب در سه ماهه نخست امسال در استان مرکزی خبر داد.

یوسف عرفانی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کاهش میزان بارندگی ها در سال آبی جاری، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی ها، وضعیت مطلوب نیست و ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش بارندگی در استان ثبت شده است.

 وی افزود: این وضع در شرایطی است، که شاهد افزایش ۴.۶ درصدی مصرف آب در استان مرکزی طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

 عرفانی نسب ادامه داد: برخی از شهرهای خنک استان مرکزی آب بیشتری را مصرف می کنند که لازم است با رعایت الگوی مصرف صرفه جویی لازم را اعمال کنند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، جمعیت روستایی استان را ۲۳ درصد و شهری را ۷۷ درصد از مجموع حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان اعلام کرد و افزود: آمار مشترکین خانگی استان مرکزی ۲۸۷ هزار و ۴۰۹ اشتراک و غیرخانگی شهری ۳۹ هزار، مشترکین خانگی روستایی ۱۱۹ هزار و غیر خانگی نیز ۳۸ هزار مشترک هستند.

وی به شاخص مناسب استان مرکزی در حوزه فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهری استان مرکزی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و تاسیساتی که در استان احداث شده است، ظرفیت تحت پوشش قراردادن ۷۶ درصد جمعیت شهری را دارد.

عرفان نسب در مورد منابع تامین آب در استان مرکزی گفت: ۵۴۷ حلقه چاه در روستاها و ۱۴۷ حلقه چاه در شهرها همچنین ۱۴۵ دهنه چشمه روستائی، ۲۵ قنات روستائی و دو قنات شهری آب مورد نیاز مردم استان  را تأمین می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی، حدود ۷۰ در صد از منابع آبی تامین کننده استان مرکزی از محل آب های زیر زمینی و ۳۰ درصد نیز از سدهای شهرهای اراک و ساوه تأمین می شود.

کد خبر: ۹۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha