۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین مجهز شد
مدیر فنی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین مجهز شد

قزوین- مدیر فنی و مهندسی و امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سه ماهه امسال به آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی اظهار داشت: سامانه‌های آبیاری نوین اجرایی در اراضی یاد شده شامل قطره‌ای، بارانی و کم فشار هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال  بیش از چهار هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان قزوین به آبیاری نوین تجهیز خواهند شد، تصریح کرد: در صورت تجهیز ۵ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان به روش‌های آبیاری نوین، مساحت اراضی باغی و زراعی منطقه که به این روش آبیاری مجهز هستند، به ۶۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

مستخدمی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبیاری نوین می‌تواند مصرف آب در مزارع و باغات را بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهد، یادآور شد: با توجه به اینکه محدودیت منابع آبی صرفه جویی آب در بخش کشاورزی یک ضرورت به شمار می‌رود که این مهم با تجهیز اراضی به روش‌های مدرن آبیاری محقق می شود.

مدیر فنی و مهندسی و امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مهم عبور از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی مدرن، اصلاح الگوی مصرف آب و استفاده از روش‌های مدرن آبیاری است که طی سال‌های اخیر در این حوزه قزوین جزو استان‌های موفق و پیشگام کشور به شمار می‌رود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان حدود ۷۶ هزار هکتار باغ میوه و سایر به زمین‌های زراعی اختصاص دارد.

کد خبر: ۹۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha