۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
قیمت نان در همدان افزایش نیافته است/ ارز نیمایی علت گران شدن قیمت شکر
معاون بازرگانی سازمان صمت استان همدان:

قیمت نان در همدان افزایش نیافته است/ ارز نیمایی علت گران شدن قیمت شکر

همدان - ترابیان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: افزایش قیمت نان باید با دستور استاندار صورت بگیرد ضمن اینکه قیمت نان در همدان افزایش نیافته است.

بیژن ترابیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه اصناف در استان همدان بهترین تجار و واردکنندگان را داریم، عنوان کرد: همدان در حوزه‌ اقلام اساسی رتبه اول شفافیت در توزیع این اقلام را به خود اختصاص داد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: کالاها در بازار به میزان لازم عرضه شده و از ابتدای سال تاکنون کالاهای اساسی از جمله گوشت، برنج، روغن و شکر توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی به لحاظ تأمین کالاهای اساسی نداریم و طی روزهای آینده اوضاع بهتر خواهد شد.

مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان همدان وجود ندارد

ترابیان در خصوص وضعیت موجودی اقلام اساسی در انبارهای استان همدان نیز مطرح کرد: با مراجعه به عمده فروشان نیز می توان این موضوع را دریافت که مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان همدان وجود ندارد و با موجودی خوب کالاهای اساسی روبرو هستیم.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درخصوص افزایش قیمت نان نیز اظهار کرد: افزایش قیمت نان باید با دستور استاندار صورت بگیرد و تاکنون افزایشی در بهای نان نداشتیم و تا زمانی که در شورای آرد و نان تصمیم گیری شود، قیمت نان ثابت است.

وی در خصوص علت گرانی شکر در روزهای اخیر نیز مطرح کرد: شکر در گذشته با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت می شد اما هم اکنون شکر با ارز نیمایی وارد می شود و به سبب شناور بودن قیمت ارز نیمایی، با افزایش قیمت این کالا روبرو هستیم.

ترابیان با اشاره به واحدهای پلمب شده به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا نیز مطرح کرد: تاکنون تعداد زیادی از واحدهای صنفی به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های پلمب شده‌اند.

وی در ادامه گفتگو، با اشاره به واحدهای پلمب به‌دلیل عدم گرفتن پروانه صنفی نیز گفت: برخی افراد بدون مجوز اقدام به ساخت ساختمان‌هایی برای واحدهای خود کرده‌اند که در این راستا با همکاری دستگاه‌های قضایی موفق به پلمب آن‌ها شدیم.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این زمینه به ایجاد سامانه‌ای درخصوص ثبت اسناد و اجاره‌بها اشاره کرد و افزود: این سامانه درخصوص کاهش هزینه‌های اجاره‌بهای واحدهای صنفی و تجاری درنظر گرفته شده است.

کد خبر: ۹۴٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسد اسد الهی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      ایا نانوا ها جز مردم این شهر واستان نیستند چطور بخودتون میقبولین ک سه سال قیمت نان همچنان ناچیزبماند ، برای ما گوشت و مرغ و کرایه ها افزایش نمیدن ، اخه ۳۰۰ تومن برا لواش ، چقدر بی ارزش شده این برکت الهی ، اگه راست میگین خودتونم برگردین حقوق ۳ سال پیشو بگیرین