۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
گلخانه های خراسان از کمبود سوخت می سوزند
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

گلخانه های خراسان از کمبود سوخت می سوزند

مشهد- نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه خرسان رضوی گفت: قطعی برق و نبود سوخت برای راه اندازی ژنراتور ها موجب تضییع محصولات گلخانه ای شده است.

ملیحه نوروزبیگی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: قطعی برق در طی ماه گذشته موجب شد تا ۴۰ درصد محصولات گلخانه ای از بین برود.

وی در این رابطه بیان کرد: یخچال ها و سیستم های سرمایشی در گلخانه ها یک فضای گرم فوق العاده بالایی حدود ۴۰ درجه را ایجاد می کند که سبب ازبین رفتن گل ها شده و لذا محصولات  به شدت آسیب دیدند.

نائب رئیس اتحادیه  تولیدکنندگان گل و گیاه خرسان رضوی با اشاره به این موضوع که نصب و راه اندازی  ژنراتور برای گلخانه ها ضرورت دارد ادامه داد: متاسفانه به دلیل گرانی ژنراتور بسیاری از گلخانه داران توان خریداری و نصب آن را ندارند.

وی افزود: این در حالی است آن دسته از گلخانه دارانی نیز که ژنراتور دارند با کمبود سوخت گازوئیل روبرو هستند و عملا بهره برداری چندانی ندارند.

نوروز بیگی با بیان اینکه شرکت نفت حاضر به تامین سوخت گازوئیل به گلخانه داران نیست یادآور  شد: در این رابطه مکاتبات بسیاری انجام دادیم اما مسئولان شرکت نفت پاسخ می هند: «ما موظفیم به جاهایی که گاز ندارند سوخت شان را تامین می کنیم»

این تولید کننده گل و گیاه ابراز کرد: البته درجلساتی که از طرف جهاد و شرکت نفت برگزارشد قول های مساعدی داده شد اما هنوز این مشکل به جای خود باقی است و تولید کنندگان مابا تامین سوخت ژنراتور مواجه هستند.

کد خبر: ۹۴٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha