۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
استقبال سبز بازار سرمایه از بهار ۹۹

استقبال سبز بازار سرمایه از بهار ۹۹

مدیرعامل کارگزاری «بورس بیمه ایران» گفت: در شرایط التهابی، اسیر هیجانات نشوید و برای جلوگیری از ضرر به تحلیل‌های خود پایبند بمانید.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیر عامل کارگزاری «بورس بیمه ایران» به بررسی عوامل ریزش‌های اخیر بورس پرداخت و اظهار کرد: این اتفاق تحت تاثیر عوامل متعددی رخ داده است. نخست اینکه همیشه با نزدیک شدن به پایان سال به خصوص در هفته های آخر اسفند ماه به طور سنتی با افزایش فشار فروش رو به رو هستیم. به طور مثال، برخی از سهامداران حقیقی به دنبال شناسایی سود هستند و برخی کارگزاری ها نیز با فشار به مشتریان خود درصدد فشار تسویه اعتبارات هستند که این اقدامات منجر به تشکیل صف های فروش می‌ شود.    

رباطی اضافه کرد: گسترش ویروس کرونا در دنیا و نیز ایران و به دنبال آن ریسکی که به فضای کسب و کارها تحمیل شده است، همچنین افت قیمت های جهانی طی چند روز گذشته به دنبال عوامل یاد شده، مجموعا دلایلی بر ایجاد ریسک‌گریزی و نهایتا ریزش‌های اخیر بازار سرمایه هستند؛ در این میان نباید به وجود برخی ضعف‌ها در سامانه‌های شرکت های نرم‎افزاری واسطه در معاملات بی‌توجه بود که امیدوارم این ساختارها به زودی قوت پیدا کنند.    

بازار سرمایه در سال ۹۹  

وی با مثبت ارزیابی کردن آینده بازار، تصریح کرد: معتقدم التهابات و هیجانات طی این هفته کاهش پیدا می‌کند به طوریکه با بازار مثبت به استقبال سال ۱۳۹۹ خواهیم رفت، براین اساس، انتظار می رود در بهار سال آتی با وضعیت رو به رشدی در بازار سرمایه مواجه باشیم.  

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران این نکته کلیدی را فراموش نکنند که بازارهای مالی در کوتاه مدت همیشه هیجانی هستند، اما در بلند مدت بازارها بر اساس منطق اقتصادی و عقلایی رفتار می کنند. بازارسرمایه کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوریکه، طی شش ماه گذشته به دفعات با روزهایی که بازار سرمایه به شدت منفی بوده اما کمی بعد و با گذشت اندک زمانی به روال طبیعی خود بازگشته، رو به رو بودیم.

سهام ارزنده بخرید

مدیر عامل کارگزاری «بورس بیمه ایران» توصیه کرد تا سهامداران براساس تحلیل و با آموزش و در نظر داشتن نگاه بلند مدت اقدام به خرید و فروش سهام کنند و افزود: همیشه در بازار سرمایه هم سهام حبابی و هم سهام ارزنده وجود دارد؛ بنابراین سهامداران باید برای جلوگیری از ضرر در نوسانات بازار در سهام ارزنده سرمایه‌گذاری کنند. در این مسیر اسیر التهابات کوتاه مدت نشده و در شرایط خاص سعی کنند با کنترل هیجاناتشان به تحلیل های خود پایبند باقی بمانند.

کد خبر: ۹٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha