۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
۱۷۵ پروانه اکتشاف معدنی در استان سمنان صادر شد
معاون سازمان صمت سمنان

۱۷۵ پروانه اکتشاف معدنی در استان سمنان صادر شد

سمنان- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، با بیان اینکه ۱۷۵ پروانه اکتشاف معدنی در استان صادر شده است، گفت: ۱۱۵ مورد گواهی کشف معدنی نیز برای معادن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر در نشست کارگروه معادن صنعت معدن و تجارت سمنان که صبح یکشنبه در این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه ۱۷۵ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است، ابراز کرد: با اجرای عملیات اکتشاف تا دو سال آینده، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان معدن از نواحی موردنظر مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ مورد گواهی کشف صادر شده است، افزود: تاکنون ۴۲ نوع ماده معدنی در استان سمنان کشف و شناسایی‌شده است.

معاون صمت سمنان با بیان اینکه چهار هزار نفر در معادن استان مشغول به کار هستند، ابراز کرد: معادن سهم بسزایی از اقتصاد و اشتغال دارد.

فروهر تعداد کل معادن دارای پروانه بهره برداری استان سمنان را ۶۲۶ مورد دانست و تاکید کرد: ظرفیت استخراج از معادن مذکور ۲۲ میلیون تن در سال است.

وی با بیان اینکه ذخیره قطعی معادن استان سمنان ۶۹۰ میلیون تن است، تاکید کرد:  ذخیره احتمالی معادن استان بیش از یک میلیارد تن در سال برآورد می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: مهم‌ترین محصولات معدنی استان گچ، نمک، زئولیت، سلسین، سولفات سدیم، زغال‌سنگ و کرومیت است.

کد خبر: ۹٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha