۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
۶۸ هزار دلار صادرات توسط شرکت‌های تعاونی لرستان صورت گرفت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۶۸ هزار دلار صادرات توسط شرکت‌های تعاونی لرستان صورت گرفت

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دو هزار و ۹۲۴ تعاونی فعال در استان وجود دارد که اشتغال این تعاونی ها ۳۷ هزار و ۳۷۰ نفر و میزان صادرات آن‌ها ۶۸ هزار دلار بوده است.

 علی آشتاب در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت‌های ناشی از کرونا در استان، اظهار داشت: در ایام کرونا ۹ هزار و ۴۹۳ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند و همچنین ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۵۰۶ نفر پرداخت شد.

وی افزود: در راستای اشتغال حمایتی نیز سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تسهیلات به مددجویان پرداخت شد، همچنین در طرح کارورزی ۷۵۰ تعهد داشتیم که ۷۵۶ نفر از این طرح استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه سال گذشته شش میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، عنوان کرد: دو هزار و ۹۲۴ تعاونی فعال در استان وجود دارد که اشتغال این تعاونی ها ۳۷ هزار و ۳۷۰ نفر و میزان صادرات تعاونی ها ۶۸ هزار دلار بوده است.

وی بیان کرد: سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای امسال راه اندازی شده و بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار پس از ثبت نام ضمن تسهیل در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، امکان نظارت بر اجرای مصوبه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم خواهد شد.

آشتاب گفت: این برنامه در راستای سرعت بخشی به امور فعالان اقتصادی و دسترسی آسان به ستاد و ساماندهی بهینه چالش‌ها و بررسی مطلوب مشکلات بخش تولید و خدمات راه‌اندازی شده است تا به صورت بهینه و منظم به مشکلات این واحدهای اقتصادی رسیدگی شود. 

کد خبر: ۹۴٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha