۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵
مطالبه بورسی از دولت سیزدهم؛ سهامی که عدالت نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

مطالبه بورسی از دولت سیزدهم؛ سهامی که عدالت نشد

ساری- با تعیین تکلیف دولت سیزدهم، ساماندهی به بازار نا به سامان بورس و تعیین تکلیف سهام عدالت، مطالبه جدی مازندرانی ها است.

بازار؛ گروه استان‌ها: با تعیین دولت جدید، بازار بورس به انتخابات واکنش سبز نشان داد و در اولین ساعت کاری خود در هفته جاری، شاخص قیمت افزایش یافت تا ساماندهی این تالار پرماجرا را مطالبه کند.

اوضاع و احوال بورس از یک سو و ابهام در تعینی تکلیف جاماندگان سهام عدالت از سوی دیگر سبب شد تا اعتماد مردم از تالار شیشه‌ای رخت بندد و مردم مازندران نیز تاکنون چند هزار میلیارد تومان در این بازار متضرر شدند.

ارزش سهام عدالت هر روز نسبت به روزهای دیگر روند کاهشی دارد و با این حال میلیون‌ها نفر هنوز پول فروش و سود سهام عدالت را دریافت نکردند.

مدیران بورسی شفاف نیستند
سهامدار یکی از نمادهای بورسی با بیان اینکه شفاف سازی لازم درباره افزایش سرمایه سهام‌ها صورت نمی‌گیرد، افزود: مدیران شرکت‌های بورسی، سهام را قفل می‌کنند و در صف فروش قرار داده اند و کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

علی اسدی با اظهار اینکه تاکنون میلیون‌ها تومان در بورس ضرر کردم و رغبتی برای مشاهده پرتفوی ندارم، گفت: با وعده در باغ سبز، مردم با بورس کشیدند و در روز روشن جیبشان را خالی کردند.

مطالبه بورسی از دولت سیزدهم؛ سهامی که عدالت نشد

وی اظهار داشت: ضرردهی و منفی شدن بورس در حالی است که هر روز شرکت‌های مختلف بورسی از سودهای کلان در بیان عملکرد خبر می‌دهند و با این حال، هر روز دارایی مردم در بورس کاسته می‌شود.

هنوز پول فروش سهام را نگرفتیم
سهامدار دیگری با بیان اینکه چندماه قبل بخشی از سهام عدالت خود را به فروش رساندم اما هنوز وجه آن را دریافت نکردم، ادامه داد: نه کارگزاری و نه دیگر متولیان نسبت به این مسئله پاسخگو نیستند.

الهی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه همه دلخوشی مردم کم درآمد به سهام عدالت بود تا از طریق آن بخشی از هزینه‌های ضروری را تأمین کنند، افزود: متأسفانه دولت با بی مهری فراوان، این سرمایه مردم را به باد داده است.

وی از دولت آینده خواست تا تکلیف وضعیت بازار بورس و سهام عدالت را روشن کند تا بخشی از ضررهای میلیاردی مردم جبران شود.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان جزو برنامه‌ها است
جاماندگان سهام عدالت از دیگر مصائب بازار سرمایه است و مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح باید ایجاد شود.

وی سهام عدالت را حق مردم دانست و کمک به کانون‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و اعطای سهام عدالت به جاماندگان را جزو برنامه‌ها بیان کرد و گفت: مجلس تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فراروی سهام عدالت انجام می‌دهد.

وی از سهامداران خواست تا از فروش سهام خودداری کنند، افزود: با مسئولانی که در بحث سهام عدالت، خللی به وجود آوردند به صورت قانونی برخورد می‌کنیم.

سعادتی با اشاره به ورود برخی مدیران دولتی برای برگزاری مجامع و انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی از ورود فراکسیون سهام عدالت به این مسئله خبر داد و گفت: این اقدام دولت برای بقای مافیای بزرگ بازار سرمایه تخلف محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه بزرگترین شرکت‌های اقتصادی در قالب سهام عدالت در اختیار مردم است، افزود: باید از این سرمایه‌های مردمی و ملی صیانت شود.

مطالبه بورسی از دولت سیزدهم؛ سهامی که عدالت نشد

این نماینده مجلس با اشاره به نوسانات بازار بورس اظهار امیدواری کرد تا در دولت جدید این مسائل و مشکلات رفع شود و برای جبران خسارت مردم برنامه ریزی شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور نیز با بیان اینکه ساماندهی جاماندگان جزو مطالبات مردمی است، گفت: تاکنون پنج میلیون نفر سود سهام عدالت دریافت نکردند..

عسکر توکلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قرار بود سود سهام عدالت تا پایان فروردین ماه واریز می‌شد، افزود: هفته قبل نامه‌ای تنظیم کردیم تا پول‌هایی که از شرکت سرمایه پذیر گرفته شد باید به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری واریز شود.

وی افزود: وعده‌هایی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت داده شد و براساس قرارداد باید سود از طریق سازمان خصوصی سازی به حساب مردم واریز شود و این مسئله پیگیری می‌شود.

وعده‌هایی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت داده شد و براساس قرارداد باید سود از طریق سازمان خصوصی سازی به حساب مردم واریز شود و این مسئله پیگیری می‌شود

وی با اظهار اینکه باید علت تأخیر و عدم واریز سود سهام عدالت باید اعلام شود، گفت: برخی شائبه‌ها نظیر سجامی نشدن را دلیل عدم واریز مطرح می‌کنند ولی این مسئله ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد.

توکلی با اظهار اینکه پنج میلیون سهامدار هنوز شماره حساب شبای خود را اعلام نکردند از آنان خواست نسبت به اعلام حساب تسریع کنند و گفت: در استان مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان شیوه غیرمستقیم برای آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت چهارماه در حساب شرکت مرکزی سپرده گذاری است درحالی که باید به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها واریز و از آن طریق بین مردم توزیع شود.

بورس و تالار شیشه‌ای دغدغه یک ساله سهامداران و مردم مازندران شده است و با انتخاب دولت سیزدهم، همه نگاه‌ها به دست دولت جدید است تا با برنامه‌های اقتصادی، گره بورس را بگشاید.

کد خبر: ۹۴٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha