۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
«جیلی» در رقابت با اروپایی‌ها| «امگرند» هیبرید در راه بازار
خودروسازان چینی ارتقا می‌یابند

«جیلی» در رقابت با اروپایی‌ها| «امگرند» هیبرید در راه بازار

شرکت خودروسازی جیلی مدل ۲۰۲۲ سدان محبوب خود را با یک پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار با تغییر در لوگو روانه بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی جیلی تصاویری از سدان پر فروش و محبوب خود یعنی امگرند برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. امگرند مدل ۲۰۲۲ با خط مشی طراحی مشترک با هم برندهای خود بهره گرفته و با طراحی مبتنی بر سادگی و پرهیز از خطوط و حجم پردازی‌های اضافی در پیکره کلی است.
طراحان این خودرو سعی کردند چهره‌ای جدید و البته شخصیت‌پرداز آشنا، زیبا و متناسب را طراحی و تولید کنند، این‌بار با نشان تمام مشکی جیلی، حسی اسپرت‌تر به خود گرفته و به زودی با این لوگو وارد بازار می‌شود.
 در طراحی نمای جانبی یک خط شخصیتی شارپ و برنده از گوشه چراغ جلو شروع و در نهایت بر روی‌گل‌گیر و چراغ‌ عقب محو می‌شود. این طراحی توانسته علاوه بر کشیده‌تر نشان دادن حجم کلی بدنه به پویایی بصری آن کمک شایانی کند. اما یکی از نکات بسیار مهم در طراحی امگرند ۲۰۲۲ ضریب آیرودینامیکی ۰.۲۷ آن است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، در کلاس خود قابل توجه است.
پیکره اصلی بدنه و خطوط قرار گرفته در آن کمک کرده که میزان ضریب آیرودینامکی این خودرو بهبود یابد. زیرا پیکره بدنه به گونه‌ی طراحی شده تا در زمان عبور هوا روی بدنه کمترین میزان اختشاش به وجود آید و اصطلاحا هوا سر باشد. در طراحی نمای عقب نیز همچنان ترکیبی مینیمال و ساده با چراغ‌هایی که در قالب یک نوار افقی متصل و لوگوتایپ جیلی توانسته به عریض‌تر نشان دادن خودرو کمک و خودنمایی می‌کند.
سادگی در طراحی کابین و داشبورد این سدان نیز به خوبی به چشم می‌آید. به طوری که همانند اکثر خودروهای امروزی نمایشگرهای لمسی جایگزین کلیدهای کلاسیک فشاری و چرخشی شده‌اند. ضمن اینکه طبق اعلام شرکت جیلی نزدیک به ۸۵درصد پوشش داخل بدنه با مواد نرم روکش شده تا حس کیفی بهتری را به سرنشینان منتقل کند.
طول و ارتفاع کلی امگرند ۲۰۲۰ به ترتیب معادل ۴۶۸۳ میلی‌متر و ۱۴۶۰میلی‌متر بوده و در نسخه پایه با پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵لیتری ۱۱۴ اسب‌بخاری روانه بازار خواهد شد. شرکت جیلی هدف این خودرو قلب بازار اروپا و همچنین خاورمیانه قرار داده تا بتواند سهم بیشتری از بازار سدان‌ها را در اختیار گیرد. هرچند برخی از خبرها از این مساله حکایت دارد که شرکت جیلی به زودی نسخه هیبریدی از امگرند را معرفی خواهد کرد.
گفتنی است که به لطف خرید سهام‌های خودروسازان اروپایی توسط این خودروساز چینی، تکنولوژی‌های روز به محصولات جیلی ورود کرده و این خودروساز به تعقیب خودروهای روز اروپایی و کسب سهم بیشتر از بازار است.

کد خبر: ۹۴٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha