۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
یاماها بی رقیب در بازار| ۲۰۲۱ سال درخشش موتورسوسازان
«بازار» بررسی کرد

یاماها بی رقیب در بازار| ۲۰۲۱ سال درخشش موتورسوسازان

یکی از موتورسیکلت‌های محبوب بازار سال ۲۰۲۱ یاماها YZF-R۷ که با یک پیشرانه دوسیلندر خطی به حجم ۶۸۹سی‌سی پیشرانه و ۷۲ اسب‌بخار حس شتاب توام با ایمنی را به راکب القا می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از تولیدکنندگان مطرح موتورسیکلت در بازار، یاماها است. این موتورساز ژاپنی نه تنها در تولید موتورسیکلت بلکه در طراحی و تولید پیشرانه نیز شهرت ویژه دارد. این سازنده معمولا موتورسیکلت‌های را طراحی و تولید می‌کند که جایگاه ویژه‌ای برای اسپرت سواران دارد. یاماها مهارت ویژه‌ای در تولید موتورهای احتراق داخلی پیستونی دارد که سرآمد سایر سازندگان است.
یکی از سوپربایک‌های محبوب این شرکت YZF-R۷ هست، این موتورسیکلت که در نسخه ۲۰۲۱ ظاهری به‌روزتر و متفاوت‌تر به خود گرفته است. زیرا فلاپ‌های یکپارچه بدنه با ورودی‌های هوا که روی آن طراحی شده ویژگی اسپرت بودن این موتورسیکلت را دوچندان می‌کند.

یاماها بی رقیب در <a class=بازار| ۲۰۲۱ سال درخشش موتورسوسازان" height="338" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/19/4/80728.jpg" width="600" />

 باک حجیم و استایل عضلانی که به واسطه فرم‌های ماهیچه‌ی ایجاد شده کارکتر خاص و نافذ برای این سوپربایک به وجود آورده است. YZF-R۷ در جلو پوزه فرم مثلثی چراغ و LED های کناری آن چهره تهاجمی ایجاد کرده است. فاصله خاص گل‌گیر عقب با تایر و فلاپ‌های حجیم عقب نشان از آیرودینامیک بودن این سوپربایک دارد. اگرچه YZF-R۷ موتورسیکلت اسپرت است، اما به لحاظ ارگونومی در سطح بالایی قرار دارد.
 زیرا زاویه قرارگیری راکب نسبت به فرمان ۲۳درجه‌ی است که نسبت به همکلاسان خود در سطح بالاتری است. آنچه که شرکت یاماها اعلام می‌کند، مواد جدید به کار رفته در سازه بدنه است. با استفاده از آلومینیوم و فریم تیتانیومی و بهره گرفتن از پلاستیک مجموع وزن به ۱۸۷ کیلوگرم می‌رسد.
 جذاب‌ترین و مهیج‌ترین بخش این سوپربایک پرفورمنسی، قلب تپنده کوچک اما پرقدرت آن است. موتور دوسیلندر خطی به حجم ۶۸۹سی‌سی پیشرانه YZF-R۷ را تشکیل می‌دهد. این موتور با طراحی ۴ سوپاپ در هر سیلندر و دو میل‌سوپاپ در سرسیلندر و پاشش سوخت انژکتوری توان و گشتاور بالایی تولید می‌کند. به‌طوری که با کاهش فضای اتاق احتراق و بهینه‌سازی آن و رساندن نسبت تراکم به ۱۱.۵ به یک و سیستم مدیریت هوشمند جرقه‌زنی توان خروجی این موتور دوسیلندر را به ۷۲.۴اسب‌بخار و ۶۷نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
همچنین یکی از پارامترهای مهم مانند نسبت کورس پیستون به قطر پیستون در این موتور به ۸۰ میلی‌متر در ۶۸.۶میلی‌متر رسیده است. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس ۶سرعته دنده ثابت با فواصل کوتاه و با کمک زنجیر نسل جدید به چرخ عقب منتقل می‌شود.

یاماها بی رقیب در <a class=بازار| ۲۰۲۱ سال درخشش موتورسوسازان" height="346" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/19/4/80729.jpg" width="600" />

 کلاچ‌های چندصفحه‌ی با سیستم هیدرومکانیکی می‌تواند تعویض دنده‌ها را تسریع و شتاب موتورسیکلت را بهبود بخشد. از سوی دیگر برای راحتی بالا راکب و سرنشین از سیستم تعلیق جدید استفاده شده است. در محور جلو دو کمک‌فنر هیدرولیکی قابل تنظیم نصب شده که توانایی جذب نیرو و ارتعاش وارده بر محور جلو را دارد. همچنین در محور عقب از ساختار مونوشوک استفاده شده که کمک فنر هیدروپنوماتیکی در میانه تنه تعبیه شده تا قابلیت جذب نیرو را داشته باشد و با قطعات آلومینیومی طراحی شده ارتعاش وارد بر بدنه را به حداقل برساند.
این نکته را نباید فراموش کرد که برای بهبود کیفیت سواری مهندسان یاماها از تایرهای سفارشی بریجستون استفاده کرده‌اند. در محور جلو تایر ۷۰/۱۲۰ با رینگ‌ ۱۷ اینچی  آلومینیومی و تایر سفارشی  نصب شده است.

یاماها بی رقیب در <a class=بازار| ۲۰۲۱ سال درخشش موتورسوسازان" height="400" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/06/19/4/80726.jpg" width="600" />

برای پایدرای در محور عقب نیز از تایرهای به سایز ۵۵/۱۸۰ استفاده شده که رینگ ۱۷اینچی آلومینیومی برای این محور ایمنی بیشتری ایجاد می‌کند. تایرهای سفارشی بریجستون برای دو محور قابلیت جذب بالای ارتعاش و نیروی وارد را دارد، پس در زمان تست رانندگی و سواری حس آزار دهنده‌ی ندارد.
برای افزایش ایمنی راکب و سرنشین در محور جلو از دو دیسک به قطر ۲۹۸میلی‌متر با کالیپر ۴ پیستونه با سیستم ترمز ABS و در محور عقب تک دیسک به قطر ۲۴۵میلی‌متر با کالیپر تک پیستونه با سیستم ترمز ABS ایمنی بالایی را برای راکب و سرنشین به ارمغان می‌آورد. از مهم‌ترین آپشن‌های YZF-R۷ می‌توان به نمایشگر ۷ اینچی LCD، سیستم ترمز ABS برای دو محور و کلاه ایمنی خاص یاماها برای راکب اشاره کرد. یاماها با عرضه این محصول به بازار سعی دارد انحصار ایمنی موتورسیکلت‌های اروپایی را شکسته و حس ایمنی با شتاب بالا را به رانننده انتقال دهد.

کد خبر: ۹۴٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha