۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
 برای نجات اقتصاد نگاه دولت سیزدهم باید به سمت تولید باشد
کارشناس مسائل اقتصادی:

برای نجات اقتصاد نگاه دولت سیزدهم باید به سمت تولید باشد

کارشناس مسائل اقتصادی، با اظهار به اینکه دولت بعدی باید نگاهش به سمت تولید باشد، بیان کرد: در این یک دهه نگاه دولت بیشتر به بخش سفته بازی و لال بازی بود و حتی به عنوان رقیب تولیدکننده قرار گرفتند.

به گزارش بازار، محمد قائد امینی به آسیب شناسی مشکلات اقتصادی در طول یک دهه اخیر پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ درآمد سرانه هر ایرانی به یک سوم کاهش یافته است. تورم به نسبت بالایی نیز داشته ایم که خودش را در سال های ۱۳۹۲ – ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ تا کنون نشان داده است.

وی شرایط کنونی را رکودی تورمی بیان کرد و توضیح داد: ما همزمان رکود و تورم را با هم داریم. در این شرایط سیاستگذاری اقتصادی به شدت مشکل است.

این کارشناس اقتصادی به ساماندهی اقتصادی در دولت سیزدهم در زمینه تورم پرداخت و گفت: اگر قرار است تورم کنترل شود، بخشی از آن به افزایش ارز از سمت تولید برمی گردد و از طرفی باید عاملیت بانک های تجاری در خلق پول کنترل شود و این امر نیازمند عزم جدی است چراکه امروزه بانک های خصوصی آنقدر قدرت گرفته اند که با صرف شعار و یا اخطار بانک مرکزی قابل کنترل نیست و نیاز به برنامه همه جانبه دارد.

وی به بورس اشاره کرد و گفت: بورس زمانی نجات پیدا می کند که بحث اقتصاد نجات پیدا کند. در کشور ما زمانی که اقتصاد در وضعیت بدی قرار داشت شاخص سبز بود و این نشان می داد که کارکردش را از دست داده است.

قائد امینی با اظهار به اینکه دولت بعدی باید نگاهش به سمت تولید و تولیدکننده باشد، بیان کرد: در این یک دهه نگاه دولت بیشتر به بخش سفته بازی و سوداگری و دلال بازی بود و این کارها به شدت رواج پیدا کردند و حتی به عنوان رقیب تولیدکننده قرار گرفتند.

کد خبر: ۹۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha