۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
استفاده از ظرفیت بورس برای تقویت ساخت و ساز
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

استفاده از ظرفیت بورس برای تقویت ساخت و ساز

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که برای تامین هزینه های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، در رابطه با تاثیر عرضه مسکن در بورس در افزایش تولید و کاهش دلالی در این حوزه گفت: مسکن حوزه‌ای چند وجهی بوده و مسائل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است، از این رو بخشی از آن در حوزه تصمیم گیری و ریل‌گذاری به دولت و مجلس مربوط است که باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تدوین مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن بسیار راه گشا خواهد بود، یکی از این ابزارها استفاده از بازارسرمایه است اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی ایجاد شود که هنگام عرضه مسکن به بورس، همانند سایر محصولات دچار مشکل نشود.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بورس فرصتی برای جمع آوری سرمایه‌های خرد است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی باید زمینه و بستر ورود مسکن به بورس را فراهم و بر آن نظارت داشته باشد. اگر تمامی مسائل را به بورس واگذار کرده و زمینه دلالی در آن فراهم شود، این حوزه نیز همانند سایر حوزه ‌ها  و محصولات عرضه شده در بورس از کنترل خارج شده و مشکلات را بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که برای تامین هزینه های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود در همین راستا هم برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکانیزم مشخصی تعریف شده تا آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌ها به صورت کارشناسی تدوین شود تا زمینه انحراف ایجاد نشود.

حسینی تصریح کرد: اگر بستر در بورس برای عرضه مسکن درست ایجاد شود، یقیناً کمک کننده خواهد بود و مردم به راحتی با سرمایه‌های خُرد خود می‌توانند در بستری سالم در جهت ساخت مسکن مشارکت کنند.

کد خبر: ۹۴٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha