۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
برداشت محصول باقلا در فنوج آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی فنوج:

برداشت محصول باقلا در فنوج آغاز شد

زاهدان - مدیر جهادکشاورزی فنوج گفت: برداشت محصول باقلا از سطح افزون‌ بر ۴۵۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، عیسی قاضی با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیرکشت باقلا افزون بر دو تن محصول در فنوج برداشت می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۹۰۰ تن باقلای تر و خشک برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان شود.

وی افزود: رقم باقلای کشت شده در این شهرستان از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی فنوج با بیان اینکه برداشت باقلا تا اواخر فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: بیش‌از ۵۰۰ نفر در کار کاشت و برداشت باقلا در سطح این شهرستان مشغول به‌کار هستند.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی در فنوج هزار و ۳۰۰ هکتار است.

قاضی بیان کرد: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه ضروری بدن را تأمین می‌کند.

وی افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج ادامه داد: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین بی و اسیدفولیک و بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید است البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

کد خبر: ۹٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha