۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
رکود بازار طلا پروانه ۸۰ واحد صنفی کرج را باطل کرد
از ابتدای سال گذشته تاکنون؛

رکود بازار طلا پروانه ۸۰ واحد صنفی کرج را باطل کرد

کرج- ضرابی، رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره کرج با اشاره به رکود بازار طلا گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پروانه ۸۰ واحد صنفی باطل شده است.

مسعود ضرابی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرایط فعلی بازار طلا و صنف طلافروشان اصلا خوب نیست، افزود: خرید و فروش طلا در فضای مجازی یکی از علل تشدید کننده وضعیت نابسامان بازار است.

ضرابی تاکید کرد: خرید و فروش در بستر فضای مجازی غیرقانونی است و ما طی نامه ای از اتاق اصناف درخواست پیگیری این موضوع را کردیم تا از طریق پلیس فتا برای رسیدگی به این تخلف اقدام شود.

وی با بیان اینکه این نوع معامله قطعا بدون رعایت اصول و قوانین بازار طلاست، افزود: با توجه به اینکه در این فضا نظارتی وجود ندارد، خرید و فروش طلاهای سرقتی نیز انجام می شود و گاهی مردم با خرید از این راه ناخواسته به عنوان مالخر شریک جرم خاطیان این حوزه می شوند.

موظف هستیم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را بگیریم و به دولت بدهیم
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره کرج با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده معضل عظیمی است که اولین متضرر آن مردم هستند، گفت: یکی دیگر از دلایل رکود بازار مالیات بر ارزش افزوده است و اکنون که میزان ۹ درصد هم عنوان می شود باعث آسیب بیشتر به صنف طلافروشان است و مردم هم بیشتر از همه متضرر می شوند.

ضرابی در تشریح این موضوع گفت: به عنوان مثال وقتی مشتری به مبلغ یک میلیون تومان طلا خریداری می کند، غیر از سود و اجرت ۹ درصد هم به آن ارزش افزوده تعلق می گیرد که ما موظف هستیم از خریدار دریافت کنیم و به دولت بدهیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و به ویژه آسیب های ناشی از کرونا افزود: در این رکود بازار مالیات چهار تا ۱۰ درصدی آسیب بیشتری به اصناف و مردم دارد و انتظار داریم دولت میزان مالیات را کم کند تا از ناهنجاریهای فعلی کم شود.

تفاوت قیمت طلای نو با دست دوم ناچیز است
ضرابی همچنین با اشاره به خرید طلای آب شده که مردم مدتی است در این زمینه ورود کرده اند، گفت: وقتی سرمایه ملی «چه طلا و چه دلار و سکه» در خانه ها جمع شود به اقتصاد مملکت ضرر می رسد و اشتغال و تولید آسیب می بیند، که ضرورت دارد این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره کرج با اشاره به خرید و فروش طلای دست دوم در برخی طلافروشی ها گفت: این کار غیرمجاز و غیرقانونی است و ما اعلام کرده ایم و این موضوع را به کمیسیون نظارت فرستادیم و پیگیر هستیم تا با مستندات از این کار جلوگیری شود.

ضرابی در پاسخ به این پرسش که تفاوت قیمت طلای نو با دست دوم چقدر است، گفت: تفاوت قیمت خیلی زیاد نیست، در فروش طلای دست دوم هم سود و هم ۹ درصد ارزش افزوده از مشتری دریافت می شود و فقط شاید مقدار کمی از اجرت را کم کنند که مبلغ ناچیزی است اما متاسفانه مردم از این موضوع استقبال می کنند در حالیکه تفاوت زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه در کرج حدود ۷۰۰ واحد صنفی طلا، جواهر و نقره داریم، گفت: در سال گذشته پروانه ۷۰ واحد صنفی در کرج ابطال شد و از ابتدای امسال نیز به دلیل رکود بازار و مشکلات واحدهای صنفی، ۱۰ پروانه دیگر هم باطل کردیم.

کد خبر: ۹۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha