۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
تجهیزات بهداشتی بین ۵۹ داروخانه گیلان توزیع شد
رئیس کارگروه تولید ستاد کرونا گیلان:

تجهیزات بهداشتی بین ۵۹ داروخانه گیلان توزیع شد

انزلی - رئیس کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونای گیلان با اشاره به تولید ملزومات و تجهیزات بهداشتی از توزیع آنها بین ۵۹ داروخانه استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونا که استاندار گیلان نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه این جلسه هفتمین نشست کارگروه است، اظهار داشت: در حال حاضر تولید استان در بخش مواد و ژل ضدعفونی از ۲۰۰ هزار عدد در روز گذشته و در برخی ایام، این میزان تولید به ۳۰۰ هزار نیز رسیده است.

وی میزان تولیدات محدول های ضدعفونی در سطح کارخانجات استان را حدود ۳۵ هزار لیتر در روز عنوان و اضافه کرد: تولید ماسک نیز حدود ۵۰ هزار عدد در روز است که قطعا به میزان نیاز مردم نیست ولی تمام توان استان برای تولید به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این تولیدات در اختیار شرکت های توزیع قرار می گیرد، افزود: تولیدات یادشده قبلا بین ۱۴ داروخانه توزیع می شد که اکنون به ۵۹ داروخانه رسیده است.

فرزام صفت ادامه داد: در حال حاضر به دلیل افزایش تولید در محلول های ضد عفونی به دنبال آن هستیم که گستره توزیع آن را به کل داروخانه های استان تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه نیازمندی مصرف الکل واحدهای تولیدی استان بین ۳۰ تا ۵۰ تن است و کمبود الکل مهم ترین مشکل واحدهای تولیدی است، خواستار تأمین این میزان مصرف برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی توسط وزارت بهداشت شد.

فرزام صفت در خاتمه سخنانش با اشاره به خریدهای انجام شده الکل توسط برخی واحدهای تولیدی از استان های دیگر، خواستار تسریع در ارسال الکل خریداری شده و در اختیار قرار گرفتن آن توسط استان های مبدا شد.

کد خبر: ۹٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha