۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
کاهش ارزش پول ملی در ۶۰ سال گذشته بی سابقه بود| خلق پول پر قدرت روزی ۲ هزار میلیارد تومان
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

کاهش ارزش پول ملی در ۶۰ سال گذشته بی سابقه بود| خلق پول پر قدرت روزی ۲ هزار میلیارد تومان

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی در این دولت هفت و نیم برابر افزایش پیدا کرد و این بدین معناست که ما روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول پر قدرت داشته‌ایم.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به عملکرد چهار سال گذشته دولت در موضوعات اقتصادی گفت: متاسفانه نقدینگی کشور به میزان ۱۰۶ درصد در سالهای گذشته افزایش پیدا کرده است این درحالی است که میزان نقدینگی در این دولت هفت و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هفت و نیم برابر شدن افزایش نقدینگی در این دولت به معنای این است که ما روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول پر قدرت داشته‌ایم.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حجم نقدینگی در ابتدای این دولت ۸۵۰ هزار میلیارد تومان بود اما هم اکنون این حجم نقدینگی بر اساس آماری که تا پایان سال ۹۹ اخذ شده، این حجم نقدینگی به ۳ هزار و۴۵۰  هزار هزار میلیارد تومان رسیده است و این یعنی ایجاد تورم و ایجاد بازارهای دلالی و ثانویه.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش قیمت کالاهای مایحتاج مردم در چهارسال گذشته، اظهارداشت: ما در خودرو ۶۵۰ درصد افزایش قیمت، در مسکن حدود ۷۸۰ درصد رشد و در بحث اقلام خوراکی خانوار حداقل ۷۲۰ درصد رشد داشتیم و متاسفانه پیرو این مسائل سفره مردم کوچک شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما در بحث ارز نزدیک به ۷۵۰ درصد رشد قیمت داشتیم، تاکید کرد: همچنین در بحث کاهش ارزش پول ملی در ۶۰ سال گذشته با چنین وضعیتی روبه رو نبودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه به سرمایه گذار و تولید کننده داخلی در چهارسال گذشته بیان داشت: تنها در سال ۹۸ و ابتدای ۹۹ بانک مرکزی ۲۲۴ بخش نامه پیرو واردات مواد اولیه تولید کنندگان صادر کرد که همگی این موارد به تولیدکننده فشار آورد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به حمایت از تولید در این دولت بیان داشت: در این زمینه هم مشخص است که ما در بدترین زمان در ۴۰ سال گذشته هستیم لذا بسیاری از تولیدکنندگان  به ماننند چهل هزار واحد صنعتی، تعطیل شدند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین شرکت‌های نام آشنا و معتبری همچون هپکو، قند و شکر هفت تپه، ماشین سازی اراک و ... همه به بهانه خصوصی سازی از چرخه تولید خارج شدند که این مسئله جای بسی تاسف دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین ما در مباحث مربوط به بخش کشاورزی در سالهایی صادرکننده گوشت مرغ و  دام سنگین و مواد پروتئینی و یا صادر کننده گندم بودیم اما به دلیل سوء مدیریت دولت در حوزه حمایت از کشاورزان و نهادهای کشاورزی، در برخی موارد تبدیل به واردکننده شدیم.

کد خبر: ۹۴٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha