۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
بهره‌مندی ۱۰ برابری روستاییان از آب پایدار
وزیر نیرو اعلام کرد

بهره‌مندی ۱۰ برابری روستاییان از آب پایدار

یزد- وزیر نیرو گفت: پس از هشت سال، برخورداری جمعیت روستایی از شبکه آب پایدار ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح تصفیه خانه شهرستان بافق یزد، گفت: قبل از دولت یازدهم یک میلیون از جمعیت روستایی کشور از شبکه آب پایدار بهره مند بودند که اکنون این رقم به ۱۰ میلیون رسیده است.

وزیر نیرو بیان کرد: حق مسلم مردم این است که در کنار کمبودها و کاستی ها، داشته‌هایشان نیز مطرح شود و در این شرایط لازم است احساس رضایتمندی بابت اقدامات انجام شده در مردم ایجاد شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه پویش «هر هفته الف_ ب_ ایران» از نیمه سال ۹۸ در کشور آغاز شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده است و امروز  به ۷۰ روستای استان یزد شبکه آب پایدار وصل می شود که ۲۰ روستا مربوط به شهرستان بافق است.

وی بیان کرد: امروز پروژه های بزرگی با سرمایه گذاری پنج هزار و  ۷۰۰ میلیارد تومان در استان یزد عملیاتی می شود که مهمترین آن تصفیه خانه فاضلاب است.

اطلاعات طرح تصفیه خانه بافق
طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بافق در سال ۹۲ با طول لوله‌گذاری ۱۸۵ کیلومتر آغاز شده و در دو ناحیه «الف» و «ب» شهرستان بافق در حال انجام است که کار در ناحیه «ب» تمام شده و در ناحیه «الف» با دو پیمانکار قرارداد بسته شد که یکی از آنان مشغول به کار است و دیگری طی ۱۰ روز آینده کار را آغاز خواهد کرد.

مجموع انشعابات در دو ناحیه ۱۵ هزار انشعاب است و قرارداد سه هزار انشعاب در دی ماه سال گذشته منعقد شده و در حال انجام است و بیش از هزار و ۳۰۰ انشعاب بیرون منازل اجرا و حدود ۲۴۵ انشعاب داخل منازل وصل شده است.

قرارداد سه هزار انشعاب دیگر به مناقصه رفته است و طی چند روز آینده آماده کار خواهد بود که از ۲۲ بهمن پارسال آماده بهره‌برداری از فاز اول طرح فاضلاب شهری شده است.

طرح تصفیه‌خانه پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد دارد و رو به اتمام است و تنها محوطه‌سازی آن باقی مانده که انجام می گیرد. افق این طرح نیز در مرحله اولیه ۹۰ لیتر در ثانیه عنوان شده که با وصل کامل انشعابات در آینده به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

کد خبر: ۹۴٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha