۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
فقط ۱۵ درصد رانندگان موفق به دریافت وام ۶ میلیون تومانی شدند
رئیس اتحادیه سواری‌های کرایه:

فقط ۱۵ درصد رانندگان موفق به دریافت وام ۶ میلیون تومانی شدند

حاج محمدعلی، رئیس اتحادیه سواری‌های کرایه گفت: طبق آمارهای میدانی از وضعیت رانندگان سواری های کرایه، فقط حدود ۱۵ درصد از این وام استفاده کردند.

به گزارش بازار، محسن صادقی مدیرکل دفتر بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ما بلافاصله بعد از شیوع کرونا و کاهش شدید مسافران در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای برای ۱۰۸ شرکت ریلی و هوایی که خیلی آسیب دیده بودند تسهیلات ۳۵۰۰ میلیارد تومانی درخواست کردیم که خوشبختانه مصوب شد و ۲۵۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: مابقی شرکتها هم در بانکها تشکیل پرونده دادند و منابع هم تأمین شده و هر زمانی که پرونده این شرکتها تکمیل شود و بتوانند وثایق و ضمانت های مورد نظر بانکها را تهیه کنند مابقی تسهیلات هم پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱۲ هزار راننده برون شهری ثبت شده مشتمل بر رانندگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در کشور فعالیت می کنند گفت: برای این رانندگان وام ۶ میلیون تومانی در نظر گرفته شد که البته رقم پایینی است اما توان دولت هم در این حد بود.

صادقی افزود: ما در جلسات این موضوع را مطرح کردیم که ضامن آوردن برای ۶ میلیون تومان خیلی سخت و بی مورد است و به همین دلیل هم قبول کردیم اگر از کسبه هم ضامن بیاورند می توانند تسهیلات را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۷ هزار راننده برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند گفت: ۹۵ درصد رانندگانی که پرونده تشکیل دادند و ضمانت لازم را تهیه کردند تسهیلات را گرفته اند.

در ادامه، رحمت حاج محمدعلی رئیس اتحادیه سواری های کرایه با اشاره به اینکه آمار دقیق و مکتوبی درمورد میزان تسهیلات و وامی که رانندگان دریافت کردند اعلام نشده گفت: طبق آمارهای میدانی از وضعیت رانندگان سواری های کرایه، فقط حدود ۱۵ درصد رانندگان از این وام استفاده کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ هزار راننده در بخش سواری های کرایه افزود: خیلی از رانندگان برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند اما به خاطر مشکلاتی که در تأمین ضامن و رفت و آمد و بهره ۱۲ درصدی تسهیلات وجود داشت از این وام صرف نظر کردند و به نفعشان بود که همان کار خودشان را ادامه دهند.

رئیس اتحادیه سواری های کرایه از عدم همکاری بانکها در این پروژه گفت: حتی شرکتها هم برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند اما به خاطر مشکلات زیاد نتوانستند از این تسهیلات و منابع بانکی استفاده کنند.

کد خبر: ۹۳٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha