۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
سکوت در بازار آهن

سکوت در بازار آهن

در جریان نوسانات اندک نرخ ارز در کانال ۲۳ و ۲۴ هزار تومان، شنیده ها از روند قیمت ها در بازار آهن طی روز گذشته نشان دهنده ثبات نسبی همراه با نوسان در این بخش بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در جریان نوسانات اندک نرخ ارز در کانال ۲۳ و ۲۴ هزارتومان، شنیده ها از روند قیمت ها در بازار آهن طی روز گذشته نشان دهنده ثبات نسبی همراه با نوسان در این بخش بود. از سوی دیگر براساس اخبار منتشر شده در رابطه با معاملات بورس کالا، نرخ پایه شمش در معاملات روز جاری این بازار با کاهش اندکی مواجه خواهد بود؛ بنابراین همزمان شدن این مسئله با عدم تقاضا در بازار می تواند به کاهشی شدن اندک قیمت ها منجر شود.

در جریان این اخبار روز گذشته برخی از تولیدکنندگان آهن آلات با اعلام قیمت دوم اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند و البته در این میان بخش قابل توجهی نیز قیمت های اعلامی خود را بدون تغییر اعلام و روانه بازار کردند.

در هرصورت روز گذشته براساس قیمت های روزانه ای که از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع اعلام می شود، شاهد ثبات قیمت میلگرد بودیم، به گونه ای که اکثر مبادی فروش میلگرد قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند و از آغاز اعلام قیمت ها تا ساعاتی از روز بخشی نیز قیمت های خود را ۲۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش دادند. در میان نوسانات بازار میلگرد تعداد اندکی نیز کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را در قیمت های خود اعمال کردند. بالاترین قیمت میلگرد اعلام شده ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و پایین ترین نرخ ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت نبشی از سوی تمامی مبادی فروش این محصول بدون تغییر اعلام شد و در این میان یکی از شرکت های تولیدکننده نبشی قیمت محصولات خود را چیزی حدود ۱۰۰ تومان افزایش داد. قیمت ناودانی نیز از سوی دو شرکت اعلام شد که یکی از آنها قیمت محصولات خود را بدون تغییر و دیگری کاهش ۵۰ تومانی را در قیمت های خود اعمال کرد.

قیمت تیرآهن در بخش کیلویی شاهد افزایش ۵۰ تومانی همراه با ثبات بود و در بخش تیرآهن شاخه ای نیز افزایش حدود ۲۰ الی ۷۰ هزارتومانی در شاخه های پر فروش به چشم می خورد. بازار پروفیل روز گذشته روند کاهشی را پشت سر گذاشت، به نحوی که قیمت پروفیل از سوی تمامی فروشندگان این محصول با کاهش حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام و روانه بازار شد. در حوزه لوله، قیمت لوله داربستی همچون پروفیل با کاهش قیمت همراه بود؛ قیمت لوله درزدار و همچنین قیمت لوله مانیسمان وارداتی نیز بدون تغییر اعلام شدند.

این روزها خبرهای جدی و قابل توجهی از بازارهای کشور از جمله بازارآهن به چشم نمی خورد و تمامی بخش ها همچنان در انتظار تعیین تکلیف رخدادهای سیاسی داخلی و خارجی هستند و به عبارت دیگر می توان گفت که تغییرات قابل توجه در بازار آهن بعد از این رخدادها نمایان خواهند شد.

کد خبر: ۹۳٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha