۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اشتغالزایی ۱۸ هزار نفری بنیاد برکت با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:

اشتغالزایی ۱۸ هزار نفری بنیاد برکت با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفری با احیا و توسعه ۳۰۰ بنگاه اقتصادی کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه احیا و بهره‌برداری از ۱۳۰ بنگاه اقتصادی در سال جهش تولید گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «تولید،پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌گذاری اقتصادی و مشارکت با ۳۰۰ بنگاه و واحد تولیدی متوسط و بزرگ را به منظور احیا، توسعه و افزایش توان تولید با سرمایه‌گذاری کل ۲۵ هزار میلیارد ریالی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: احیا و توسعه این ۳۰۰ بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ علاوه بر احیای ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه مردمی و بخش خصوصی، اشتغال‌زایی برای ۱۸ هزار نفر را به دنبال دارد.

مدنی همچنین از احیا و بهره‌برداری از ۱۳۰ بنگاه متوسط و بزرگ در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: در سال جهش تولید و با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت، ۱۳۰ واحد تولیدی به ارزش حدوداً ۱۰ هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور بازگشته‌اند. همچنین هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به رونمایی از دستگاه اکسیژن‌ساز یکی از شرکت‌های مشارکتی دانش‌بنیان این بنیاد در قزوین گفت: شرکت سدنا یکی از واحدهای مشارکتی فعال در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان از جمله اکسیژن‌ساز و تب‌سنج است که در حوزه درمان کرونا کاربرد دارند.

مشارکت ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال برای ۱۷۵ نفر
وی افزود: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۸ اقدام به مشارکت اقتصادی با این شرکت دانش‌بنیان کرده و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی در این واحد تولیدی باعث ایجاد اشتغال برای ۱۷۵ نفر شده است.

مدنی با بیان اینکه محصولات این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر به کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا و ارمنستان صادر می‌شود از افتتاح شرکت شترمرغ رزین پرور  نیز خبر داد و گفت: ظرفیت سالانه این واحد تولیدی فعال در شهر آبیک ۳۰۰ قطعه شترمرغ مولد و چهار هزار قطعه پرواری است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت از سال ۹۸ اقدام به مشارکت با این واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۳ میلیارد ریالی کرده است. فعالیت این واحد پرورش شترمرغ، فرصت کسب و کار برای ۱۷۵ متقاضی اشتغال را نیز فراهم آورده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۵۹۶ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۴۵ میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان قزوین به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۹۳٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha