۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مجوز ساخت مسکن را از ۷ ماه به یک روز می‌رسانیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

مجوز ساخت مسکن را از ۷ ماه به یک روز می‌رسانیم

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضعیت کنونی کشور در مقاسیه با امکانات مادی و معنوی کشور، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در برنامه رئیس جمهور و جوانان ساعت ۱۸ شبکه سه با اعلام اینکه همه امکانات در داخل کشور، برای ایجاد فرصت‌های جدی و افق‌های جدید وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم بر قله افتخار جهان بنشینم.

وی افزود: ما ۴۲ سال تجربه، سرمایه عظیم انسانی، و امکانات فوق العاده‌ی فکری داریم که باید برای رسیدن به قله‌های افتخار هزینه کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رسیدن به قله‌های افتخار، همت، دقت و فکر می‌خواهد که در جوانان ما هست.
دولت باید حامی بازار سرمایه باشد نه مقابل آن

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت اکنون دست در بازار سرمایه کرده و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از داخل بازار سرمایه برای خود برداشته است.

علیرضا زاکانی در برنامه رئیس جمهور و جوانان افزود: من زمانی که به امکانات مادی و معنوی کشور نگاه می‌کنم به هیچ وجه وضعیت کنونی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: امکانات زیادی در کشور وجود دارد تا افق‌های جدیدی برای ایران ثبت کنیم و بر قله افتخار جهان بنشینیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴۲ سال راه، تجربه، سرمایه انسانی، امکانات بالای فکری داریم که برای رسیدن به قله‌های افتخار هزینه کنیم و این کار نیازمند همت است و در جوانان ما وجود دارد.

زاکانی درباره برنامه خود در رابطه با احیاء بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه امکانی را فراهم می‌کند تا با مشارکت جمعی، پول و نقدینگی جامعه را به سمت تولید سوق دهد.

وی گفت: قبل از تشکیل بورس بانک‌ها میدان داری می‌کردند و فراتر از وظایف خود به پیمانکاری و سفته بازی می‌پرداختند و مانع تولید بودند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: در تحقیقی که در سال ۹۲ انجام شد بانک‌ها ۵۷ درصد مانع رشد ۸ درصدی اقتصادی در برنامه توسعه‌ها بودند، نظام تأمین مالی ۵۷ درصد به بانک‌ها اختصاص داشت یعنی بانک به جای اینکه سرمایه مردم را بگیرد و در مسیر درست هزینه کند، مسیر غلط دنبال می‌کند و براساس آن پایه تولید سست می‌شود.

زاکانی ادامه داد: امکان ایجاد اعتبار زیادی در بازار سرمایه وجود دارد و بازار سرمایه شرایطی را ایجاد می‌کند که در آن ریسک و ثمر وجود دارد و اگر به آن توجه شود تولید کشور را سامان می‌دهد و در شرایط عمومی باعث جمع شدن سرمایه‌های خرد مردم می‌شود و براساس آن فرصت جدی برای رشد تولید ایجاد می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اواخر سال ۹۸ رئیس جمهور بدون مقدمه مردم را دعوت به بورس کرد، من در همان زمان به مردم گفتم که وارد بازار سرمایه نشوند، زیرا روی سکویی می‌روند که می‌شکنند.

زاکانی افزود: متأسفانه در ابتدای سال ۹۹ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزشی که به صورت بادکنکی باد شد و سقوط کرد، مردم ضرر کردند.

وی گفت: دولت باید حامی بازار سرمایه باشد نه مقابل آن، دولت اکنون دست در بازار سرمایه کرده است مثلاً وزیر اقتصاد گفت دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از داخل بازار سرمایه برای خود برداشته است دست دولت را باید قطع کرد وقتی دست در جیب مردم می‌کند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: بازار سرمایه نیاز به ثبات تصمیم گیری، حذف قیمت گذاری دستوری و یک رقابت منطقی دارد حتماً بنده ناظر به تقویت بازار سرمایه خواهم بود کار جدی انجام می‌شود تا بازار به اوج برسد.

زاکانی درباره تشکیل دولت جوان و انقلابی گفت: برای قبول مسئولیت توجه به شایستگی بسیار مهم است و مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: من بیشتر عمر خود را با جوانان به سر بردم و در این مسیر ظرفیت بی نظیری از جوانان وجود دارد که ۴۲ سال پیش وجود نداشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من جوان و حزب اللهی خواهد بود و میانگین سن وزرا ۴۵ سال خواهد بود.

زاکانی درباره برنامه خود درباره رونق روستاها افزود: یکی از اتفاقات تلخی که طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده تغییر ترکیب جمعیت کشور است به طوری که ۲۵ درصد جمعیت در روستا و ۷۵ درصد در شهرها ساکن هستند.

وی گفت: روستا محل تولید است و اگر از هر جهت به عنوان کانون تولید مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند فرصت خوبی مهیا کند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: کانون حرکت خود را در مسائل اقتصادی جهش تولید قرار دادیم، چون جهش تولید با دولتی بودن اقتصاد سازگاری ندارد.

زاکانی گفت: تمرکز زدایی را از دولت پذیرفتیم ما نیاز به آمایش جدید داریم و موقعیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را باید تبیین کنیم به جای این که به دولت توجه داشته باشیم شهرستان‌ها را محور تحول قرار می‌دهیم.

وی افزود: ۴۵۱ شهرستان را مورد توجه قرار می‌دهیم و پیشران تغییر و تحول می‌کنیم، در شهرستان‌ها امکانی فراهم می‌شود تا بر محور توسعه روستایی، روستاها را محور تولید و اثرگذار قرار دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که تولیدات بسیاری از روستاهای کشور بین المللی شده است، گفت: روستاها کانون تولید و حرکت در توسعه کشاورزی و دامداری هستند، شرایطی را فراهم می‌کنیم تا مهاجرت معکوس صورت بگیرد و روستاها را به مجموعه فعال و خلق ثروت تبدیل می‌کنیم.

زاکانی درباره برنامه‌های خود در رابطه با مسکن افزود: ۶ تا ۷ سال است که دولت مسکن را در کما برده و توجهی به مسکن نکرده است، وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار می‌کرد که یکی از افتخاراتش این است که مسکن نساخته است و این موضوع گریه دارد.

وی گفت: ما ۹ پیشران تحول در کشور انتخاب کردیم تا لوکوموتیو جهش تولید قرار بگیرد که یکی از این پیشران‌ها مسکن است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد، این هم فرصتی بزرگ و هم یک تهدید است.

زاکانی گفت: اگر کسی در شهر تهران بخواهد خانه ۷۵ متری تهیه کند برای اجاره ۵۶ درصد و در شهرستان‌ها ۲۸ درصد حقوق را باید پرداخت کند یعنی باید همه پول را به سرپناه دهد و از هیچ مزایایی برخوردار نباشد که این موضوع ننگ است.

وی افزود: اگر فردی برای خرید خانه در تهران یک سوم حقوق خود را کنار بگذارد ظرف ۷۷ سال صاحب خانه می‌شود.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۲ ممیز ۶ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و علاوه بر آن مجوز ساخت مسکن را از هفت ماه به یک روز می‌رسانیم.

زاکانی افزود: ما از پنج طریق مسیر را دنبال می‌کنیم تا کالای سوداگرانه مسکن از زندگی مردم خارج شود و اصل ۳۱ قانون اساسی را اجرا می‌کنیم.

وی گفت: اعتبار و امکانات در کشور وجود دارد، اما نیاز به کمی دقت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره پاسخگو کردن مسئولان افزود: ما در قانون اساسی اصل ۸ که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است داریم که این شامل سه جزء مردم به مردم، مردم به مسئولان و مسئولان به مردم است که مهمترین جزء امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مردم به مسئولان است این را به عنوان اصل می‌پذیریم و در درون دولت نهادینه می‌کنیم.

زاکانی ادامه داد: همچنین در اصل ۲۷ قانون اساسی حق اعتراض را حق طبیعی مردم می‌داند این حق را در کنار اصل ۸ قرار دادیم و امکاناتی را فراهم می‌کنیم که به ازای آن نهادسازی نوینی شکل گیرد که ما مسئولان را در کنار مردم و پاسخگو به مردم بدانیم.

وی گفت: در این ۴۵۱ شهرستان علاوه بر ایجاد امکان مشارکت نخبگان در تصمیم سازی و ایده پردازی‌ها باید شرایطی فراهم کنیم تا مردم برای صحبت با مسئولان پایشان نلرزد و مطالبه کنند و بر همین اساس از شنبه تا چهارشنبه ستاد نمازجمعه‌ها را برای این کار قرار دادیم که در آن هیئت داوری و مسئولان و همچنین مردم حضور دارند به عنوان نمونه اگر کارکنان شرکت هپکو می‌خواهند اعتراض کنند به مکان نمازجمعه اراک بروند و در آنجا با مسئولان صحبت کنند اگر مسئولی کوتاهی کند من به عنوان رئیس جمهور با آن برخورد می‌کنم این برای این منظور است تا مسئولان خود را عرضه کنند و پاسخگو باشند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: بر همین اساس یک فرهنگ سازی شکل خواهد گرفت اگر مسئولان این فرهنگ سازی را دنبال کنند جامعه هم پذیرش این اصلاحات را دارد.

زاکانی در رابطه با برنامه گردشگری گفت: ۹ پیشران تحول در کشور انتخاب کرده ایم که یکی از آن پیشران‌ها گردشگری است که مزیت‌های بالایی را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: صنعت گردشگری صنعتی درآمدزا و اثرگذار است ما به دنبال این هستیم تا از اقصی نقاط جهان با فکر و اندیشه ما آشنا شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گردشگری در حوزه تاریخی، باستانی، مذهبی و سلامت می‌تواند اسباب تغییر و تحول را ایجاد کند و ایران را به یک قطب گردشگری مبدل کند.

 زاکانی افزود: گردشگری در جنبه‌های داخلی باعث ایجاد نشاط و آشنایی ملت با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف می‌شود.

وی گفت: ما نیاز به برنامه جدی برای گردشگری خارجی و داخلی داریم، گردشگری یکی از لوکوموتیوهای شرایط اقتصادی کشور را فراهم می‌کند.

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برنامه خود در رابطه با هموار کردن جوانان در حوزه‌های مورد علاقه شان افزود: هنر امکاناتی را فراهم می‌کند تا داشته‌های ما برای آیندگان ثبت شود، متأسفانه مسئولان بی دقت هستند که چه ظرفیت‌های عظیمی هنر برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

زاکانی گفت: متأسفانه از هنر استفاده ابزاری می‌شود و نزدیک انتخابات از هنرمند استفاده ابزاری می‌کنند و فردای انتخابات او را فراموش می‌کنند که این موضوع ظلم به هنر و هنرمند می‌شود.

وی افزود: ایرانی یک جوهره هنرمندی در وجودش است که باید در ابعاد مختلف از آن استفاده کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قالب‌های هنری، چون سینما، تئاتر و رمان می‌تواند تأثیر و پیام کشور را به اقصی نقاط کشور ببرد و فرهنگ اصیل را در جاهای مختلف به ثبت برساند.

کد خبر: ۹۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha