۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
هویت گذاری یک میلیون  و ۸۳۴ هزار رأس دام در خراسان جنوبی
معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

هویت گذاری یک میلیون و ۸۳۴ هزار رأس دام در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا کنون یک میلیون و ۸۳۴ هزار و ۲۵۱ رأس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی هویت گذاری شدند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، محمدابراهیم ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح پلاک گذاری دام‌ها با هدف کاهش قاچاق دام از اوایل سال ۹۸ در استان آغاز شد، افزود: در این مدت ۵۳ هزار و ۲۳۴ رأس گاو، ۹۸۸ هزار و ۹۱۳ رأس گوسفند، ۷۶۶ هزار و ۹۰۴ رأس بز و ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر شتر در طرح هویت گذاری، پلاک گذاری شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار پلاک گذاری دام در این طرح به شهرستان قاین اختصاص دارد، از دامدارن خواست در خصوص هویت گذاری دام‌های باقیمانده اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هزینه نصب و پلاک گذاری بدون محاسبه بیمه در دام سبک را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در دام سنگین را ۸ هزار تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: از آغاز امسال تاکنون ۵۱۳ هزار و ۸۴۸ رأس دام سبک و سنگین شامل ۵ هزار و ۷۰۸ رأس گاو، ۲۷۴ هزار و ۶۶۷ رأس گوسفند، ۲۳۱ هزار و ۶۴۲ أس بز و هزار و ۸۳۱ نفر شتر پلاک گذاری شدند.

وی افزود: ارائه هرگونه خدمات از جمله معرفی و استفاده از تسهیلات و همچنین تحویل نهاده‌های دامی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه در بخش دام منوط به هویت گذاری و نصب پلاک ملی و همچنین ارائه بیمه نامه معتبر بوده و برابر تصویب نامه مذکور نگهداری ، حمل و انتقال دام‌های فاقد شماره ملی غیرمجاز بوده و قاچاق تلقی خواهد شد.

ابراهیمی گفت: به منظور کاهش هزینه‌های دامدار و تسریع در اجرای طرح هویت گذاری ، توافق نامه‌ای با صندوق بیمه محصولات کشاورزی مبنی بر انجام پلاک کوبی (هویت گذاری) همزمان با بیمه دام منعقده شده است.

وی با تأکید بر اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمام دام هابیمه اجباری شوند، افزود: با اجرای طرح هویت گذاری، دام‌ها به صورت یک سال بیمه اجباری می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد استان گفت: بیمه اجباری حوادث غیرمترقبه و بیماری‌های مشترک انسان و دام را پوشش می‌دهد.

جمعیت دامی خراسان جنوبی شامل ۴۷ هزار و ۴۰۰ رأس بره و گوسفند، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۷۲۵ رأس بز، ۶۱ هزار و ۷۸۸ رأس گاو و گوساله و ۳۱ هزار و ۶۳۰ نفر شتر است.

کد خبر: ۹۳٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha