۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
ماهانه ۵۰ لیتر از سهمیه بنزین وانت بارها کسر می شود
معاون پخش و پالایش در گفتگو با «بازار»:

ماهانه ۵۰ لیتر از سهمیه بنزین وانت بارها کسر می شود

قاسمی ده چشمه، معاون شرکت پخش و پالایش با بیان اینکه سهمیه پایه وانت بارها به زودی حذف می شود، گفت: قرار است که ماهانه ۵۰ لیتر از سهمیه وانت بارها کسر شود تا سهمیه آنها معادل خودروهای گاز سوز شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: حمید قاسمی ده چشمه معاون شرکت پخش و پالایش در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: قرار است که ماهانه ۵۰ لیتر از سهمیه وانت بارها کسر شود تا سهمیه آنها معادل خودروهای گاز سوز شود.

او با بیان اینکه وانت بارها از فرصتی که دولت برای دوگانه سوز کردن خودروها استفاده کند، ادامه داد : در حال حاضر سهمیه وانت بارها بر اساس پیمایش تعیین می شود. وانت بارهای غیر پیمایشی سهمیه پایه ای دارد که بعدا این سهمیه قرار نیست تعلق گیرد.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، طرح رایگان گازسوز کردن یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی شامل ون، تاکسی و وانت بار از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و تاکنون ۱۰۰ هزار خودرو دوگانه شده اند اکنون نیز کار تبدیل خودروهای شخصی نیز آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، طرح گاز سوز کردن خودروهای مسافربر آژانس و اینترنتی در حال اجراست. منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز تامین می شود.

کد خبر: ۹۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha