۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
 بررسی روند تولید رمزارزها در مطالعات راهبردی اقتصادی ضروری است
کارشناس مسائل اقتصادی:

بررسی روند تولید رمزارزها در مطالعات راهبردی اقتصادی ضروری است

کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: باید روند تولید رمز ارزها را در مطالعات راهبردی بخش اقتصادی در دستور کار دهیم و متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم و اساساً مدیریت سازمان دهی رمزارزها نداریم.

به گزارش بازار، عبدالخالق سجادی با ابراز تأسف از نبود قوانین درباره رمزارزها گفت: متأسفانه سازمان ها و دستگاه های قانون گذار در ایران آینده را پیش‌بینی نمی کنند زیرا پژوهش لازم را در هیچ حوزه ای به ویژه اقتصادی انجام نمی دهند؛ آن‌ ها منتظر می مانند وقتی یک موضوع واقع شد، تازه به فکر راه حل می افتند.

وی با بیان اینکه رمزارزها می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند، اظهار کرد: قوانین و مقرراتی که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی باید در این حوزه در نظر بگیرد تا از رمزارزها به عنوان ابزار اقتصادی استفاده کنند، مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تصریح بر اینکه برخی افراد که منافع خود را در رمزارز می دیدند، به سراغ این حوزه رفتند و دولت نتوانست آن را سازماندهی کند، بیان کرد: وضعیت رمزارزها دچار یک سردرگمی شده است؛ از یک سو از تولید آن می گویند و از سوی دیگر به مشکلات انرژی اشاره می کنند بر ضرورت جلوگیری از تولید رمزارزها تأکید دارند.

وی بیان کرد: اگر از ابتدا مطالعه و پژوهشی در حوزه رمزارزها انجام می دادیم و نقش آن را در اقتصاد خودمان با توجه به بحران تحریمی که وجود داشت، بررسی می کردیم، می توانستیم از رمزارزها نتایج بسیار خوبی را در زمینه تجارت کسب کنیم.

سجادی درباره الزامات کشور برای بهره برداری بیشتر از رمزارزها گفت: باید محیط شناخت را در رابطه با رمز ارزها را از سال ۲۰۰۹ تاکنون بررسی کنیم و ببینیم در دنیا چه کارهایی انجام شده است تا بدانیم با چه ابزارهایی می توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: باید روند تولید رمز ارزها را در مطالعات راهبردی بخش اقتصادی در دستور کار دهیم که متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم و اساساً مدیریت سازمان دهی برای رمزارزها نداریم.

وی با اشاره به روند افزایش رمزارزها در جهان، آن را نشان دهنده افزایش کاربردهای آن‌ها دانست و اظهار کرد: بسیاری از اقتصادها تمایل دارند فعالیت هایشان را کشورهای دیگر کنترل نکنند و رمزارزها نقش مهمی در رسیدن به این هدف دارد که حتی می توانند باعث توسعه تجارت نیز شود.

کد خبر: ۹۳٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha