۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
تشریح موانع پیش‌روی بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

تشریح موانع پیش‌روی بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی

روغنی گلپایگانی، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مسیر تجارت دریایی و بندری کشور در صورت رفع تحریم‌ها، هموار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی با تاکید براینکه دولت باید در حوزه تصدی‌گری و خصوصی‌سازی جدی‌تر عمل کند و بخش خصوصی مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اظهار داشت: باید با ایجاد مزیت برای بخش خصوصی، فعالیت‌ها به فعالان اقتصادی واگذار و در عین حال با حمایت و پشتیبانی از آنها، زمینه فعالیت از سوی دولت مهیا شود.

وی ادامه داد: اگر هدف دولت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است باید دولت بتواند اعتماد بخش خصوصی را جذب کند و همان حمایتی که از دستگاه‌های دولتی مدنظر قرار گیرد، از بخش خصوصی نیز انجام شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در حال حاضر موانع پیش‌پای بخش خصوصی وجود دارد، عنوان کرد: ضرورت دارد، تدابیر لازم در بخش واردات کالا، مسائل بانکی، امور بیمه‌ای و تامین اجتماعی، اندیشیده شود تا شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم شود.

وی افزود: بنادر یک فرصت ویژه برای اقتصاد هر کشور است و کشورهای مختلف دنیا که از این مزیت برخوردار هستند، توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرده و شرایط مطلوب‌تری را برای اقتصاد خود رقم بزنند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم هم فرصت و هم تهدید است، اظهار داشت: جریان تحریم و افزایش نرخ ارز، شرایط متفاوتی را برای حوزه تولید رقم زد و به طور حتم رفع تحریم‌ها می تواند، تعامل تجاری اقتصاد و به ویژه بنادر ایران با دنیا را افزایش دهد و به طور حتم گذر از این تنگنای اقتصادی می‌تواند آینده روشن‌تری را برای بخش خصوصی ترسیم کند.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، روغنی گلپایگانی ادامه داد: تحریم، فعالیت بنادر ایران را سخت کرده است و رفع تحریم‌ها، مسیر تجارت دریایی و بندری ایران با دنیا را هموار می‌کند و هزینه‌ها را در حوزه بندری و دریایی و نیز اقتصادی کشور، کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۹۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha