۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
ناوشکن دنا نشانه‌ای از استمرار مسیر خودکفایی است| طرف‌های مذاکره موارد باقیمانده را هم بپذیرند
رئیس جمهور:

ناوشکن دنا نشانه‌ای از استمرار مسیر خودکفایی است| طرف‌های مذاکره موارد باقیمانده را هم بپذیرند

روحانی، رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی گفت: ناوشکن دنا نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش بازار، ‌حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی گفت: برای ملت ایران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور با دست متخصصین خود ظرف ۸ سال یک ناوشکن بسیار مهم را از آغاز تا پایان تکمیل و آماده بهره برداری می‌کند و امروز این ناوشکن آماده است که انواع ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

رییس جمهوری گفت: امروز  وزارت دفاع کار بسیار بزرگ و عظیمی را به پایان رساند و دو ناو را در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قرار داد.

روحانی افزود:‌نیروی دریایی از آغاز انقلاب تا امروز همواره یک نیروی پرتوان و قدرتمند بود. مردم به یاد دارند که در جنگ تحمیلی ظرف ماه‌های اولیه نیروی دریایی به طور کلی نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و بعد از دو سه ماه ما در آب های خلیج فارس شناور عراقی نمی‌دیدیم و نیروی دریایی عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران منهدم شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی و هوایی تنها دو نیرویی بودند که در سال پایانی جنگ مستقیما با ارتش آمریکا رو به رو شدند، گفت: در هشت سال، جنگ ما با متجاوزین جهانی بود و در زمین، جنگ ما با صدام بود. نیروی دریایی و هوایی در سال پایانی در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا رو به رو شدند.

 رییس جمهوری یادآورشد: ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه از سال ۶۷ تا امروز، حدود ۳۳ سال است که از آب های سرزمینی ما به خوبی حفاظت می‌کند.

روحانی اظهار کرد: امروز محل فعالیت نیروی دریایی تنها خلیج فارس و دریای عمان نیست، همه اقیانوس‌ها محل فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بین المللی است. نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از دریای عمان حرکت می‌کند، اقیانوس هند را پشت سر می‌گذارد، در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند و قادر است مسیر بسیار طولانی هزاران کیلومتر دریا را بدون این که نیازمند باشد که در بندری برای آب و غذا و سوخت پهلو بگیرد با خودکفایی کامل و با لجستیک همراه آب‌های بین المللی را بپیماید و این قدرت بزرگ ارتش و نیروهای مسلح است که دنیا به خوبی آن را مشاهده می‌کند.

رییس جمهور افزود: در قدم اول برای نیروهای مسلح انگیزه، در قدم دوم آموزش و در قدم سوم تجهیزات کافی و در کنار آن دولت قدرتمندی هست که بتواند نیروهای مسلح را از لحاظ لجستیکی و تامین مسایل مالی پشتیبانی کند تا به خوبی بتواند از کشور در صحنه بین المللی حراست کند.  

روحانی با بیان اینکه امروز دولت در خدمت ملت و نیروهای مسلح است، گفت: امروز شاهد هستیم علیرغم سه سال و نیم جنگ تحمیلی اقتصادی که هر کشور دیگری را به زانو در می‌آمد، اما ملت ما سروقامت ایستاد و دولت با تمام توان مقاومت کرد و می‌کند و توانسته نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را تامین کند.  

وی گفت: علیرغم دوران تحریم و کرونا که در تاریخ ایران بی نظیر بوده است، این دولت قدرتمند و توانمند در کنار مردم غیور با رهبری، رهبر معظم انقلاب آن رهبر فرهیخته و شجاع با همه این سختی و مشکلات دست از توسعه و تقویت نیروهای مسلح برنداشت.

رییس جمهوری افزود: امروز شاهد الحاق دو ناو به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم که در طول این ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شده است و این نشان می‌دهد که هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت و دولت را به زانو در بیاورد و ما مسیر و راه خود را به خوبی ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما قصد جنگ و تنش نداریم اما در عین حال در برابر قدرت‌های متجاوز هم سر فرود نخواهیم آورد.

وی یادآورشد: امروز در مذاکرات این نکته به خوبی روشن شده است که اگر آمریکایی‌ها و بقیه کشورهای پنج به علاوه یک به تمام تعهدات خودشان بدون استثنا عمل کنند، بلافاصله بعد از راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی ایران هم به تمامی تعهدات خود عمل خواهد کرد و این پیام صریح جمهوری اسلامی ایران به اروپا و آمریکا است.

 روحانی خطاب به اعضای برجام گفت: همانطور که بسیاری از تعهدات تان را قبول کردید و اعلام کردید که اجرا خواهید کرد، این چند مورد باقی مانده را هم بپذیرید تا منطقه ما و جهان شاهد صلح و آرامش بیشتر و تعامل سازنده بیشتر باشد.

کد خبر: ۹۳٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha