۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
 دولت ما کنار تولید است نه مقابل تولید
برنامه «قاضی زاده هاشمی» برای اشتغالزایی؛

دولت ما کنار تولید است نه مقابل تولید

رضوی پور، نماینده ستاد «قاضی زاده هاشمی»، تغییر رویکرد کلان دولت از حالت مقابل تولید ایستادن به ایستادن در کنار تولید را یکی از برنامه های این نامزد انتخاباتی عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسین رضوی پور نماینده ستاد دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: اگر مکانیزم تعیین حدأقل دستمزد را به شکل منطقه ای و بخشی طراحی کنیم بخش زیادی از مشکل بازار کار حل خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در بخش دولت تصریح کرد: نوع مواجهه دولت با امر تولید و فعالیت اقتصادی به نحوی است که مانع ایجاد می کند و به جای کمک و پشتیبانی از امر تولید بعضاً دست و پای تولید را هم می بندد.

نماینده ستاد دکتر قاضی زاده هاشمی از تغییر مکرر مصوبات دولت در حوزه فولاد و بازار مرغ انتقاد کرد و گفت: این تغییرات مکرر قوانین و مصوبات آسیب های زیادی به بخش تولید وارد کرده مانند بازار مرغ که با وجود ظرفیت صادراتی، اما امروز به وضعیتی رسیدیم که تولید مرغ حتی کفاف نیازهای داخلی را هم نمی دهد.

رضوی پور پشتیبانی ها از تولید را شامل سه بخش دانست و افزود: دولت باید بنگاه های کوچک و متوسط را از نظر توسعه فناوری های جدید کمک کند و متولی توسعه بازار باشد و وزارت صمت هم به جای شرکت داری، متولی تأمین زنجیره ارزش باشد که متاسفانه در این زمینه بی برنامه هستیم.

وی درمورد مهمترین محورهای مانع زدایی هم اینطور گفت: در حال حاضر مهم ترین مانع در بخش تولید، غیرقابل پیش بینی بودن شرایط اقتصاد کلان، تورم کمرشکن، تضییع حقوق مالکیت و شهروندی و مداخلات مکرر دولت بدون هیچ پاسخگویی است.

رضوی پور یادآورشد: طبق ماده ۲۴ «قانون بهبود محیط کسب و کار» دولت موظف است که قبل از تصویب هر قانونِ موثر بر تولید، از مدتی قبل اعلام کند اما متاسفانه آئین نامه اجرای این قانون تدوین نشده ضمن اینکه ما معتقدیم دولت باید صدمات ناشی از تصمیمات خود در حوزه تولید را هم جبران کند.

نماینده ستاد دکتر قاضی زاده هاشمی، تغییر رویکرد کلان دولت از حالت مقابل تولید ایستادن به ایستادن در کنار تولید را یکی از برنامه های این نامزد انتخاباتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه اقتصاد و تولید در کشور به متغیرهای برون زایی از جمله برجام وابسته شده که از بیرون کشور دیکته می شوند درصورتیکه این نوع از رویکرد، جلوی سرمایه گذاری را می گیرد.

رضوی پور افزود: دست اندازی دولت در جیب مردم و فعالان اقتصادی برای جبران کسری بودجه چنان ضربه ای به اقتصاد زده و چنان بی اعتمادی ایجاد کرده که تولیدکننده نمی تواند در این شرایط فعالیت کند.

نماینده ستاد دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ما مخالف برجام نیستیم گفت: ما مخالف گره زدن زندگی مردم و حتی آب خوردن آن ها به برجام هستیم چراکه این نگرش، مخرب اقتصاد ملی است.

کد خبر: ۹۳٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha