۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
املاک ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی مازندران را تشکیل می دهد
رئیس سازمان صمت مازندران:

املاک ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی مازندران را تشکیل می دهد

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران گفت: املاک و مستغلات ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی را در استان تشکیل می دهد که این بالاتر از میانگین کشوری است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال ۹۲ حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بود، افزود: این میزان در سال گذشته با رشد بی سابقه به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اظهار اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی سال قبل به نرخ ثابت سال ۹۰ رشد بسیار بالایی را نشان می دهد، اظهار دشت: حتی اگر اثر تورم را کم کنیم میزان رشد سرمایه گذاری در استان سال قبل به نسبت ۹۸ بالاتر از ۴۰ درصد بوده است.

وی فضای کسب و کار را امری مهم برشمرد و گفت: سال ۹۷ صدور پروانه بهره برداری ۱۵ روز طول می کشید و اکنون به ۲.۷ روز رسید و سال ۹۷ صدور جواز تاسیس ۱۰ روز طول می کشید و اکنون به ۲.۴ روز رسید که این میزان در مرکز استان یک روزه است.

قوانلو با اشاره به اینکه املاک و مستغلات در استان ۱۷ درصد و بخش حمل ونقل ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی را داراست، افزود: این میزان در کشور بسیار پایین تر است.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: اشتغال و تولید و ثروت استان در بخش املاک است و از این رو قیمت ها با عرضه و تقاضا بالا می رود.

کد خبر: ۹۳٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha