۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
۷۰۰ واحد صنعتی در لرستان معطل مانده است/ لزوم ایجاد دامداری‌های صنعتی
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

۷۰۰ واحد صنعتی در لرستان معطل مانده است/ لزوم ایجاد دامداری‌های صنعتی

لرستان- کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در لرستان معطل مانده است، گفت: باید دامداری های صنعتی در استان فعال شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یک شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: چرا در لرستان با این همه ظرفیت، بیکاری صدای مردم را درآورده و جوانان تحصیل کرده باید قدم بزنند و دنبال کار باشند و بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در استان معطل مانده است.

وی افزود: مدیران باید به بخش تولید کمک و این واحدها را فعال کنند، لرستان ظرفیت جذب نیروی انسانی دارد ولی چرا این همه ظرفیت معطل بماند، چرا این همه زمین که می تواند موثر باشد معطل بماند، این در حالیست که بخش خصوصی آمادگی دارد و باید زمینه فراهم شود تا این ظرفیت ها تبدیل به تولید و اشتغال شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: باید دامداری های صنعتی در لرستان فعال شود، لرستان در راستای گردشگری ظرفیت بالایی دارد ولی چرا زیر ساخت های صنعت گردشگری ایجاد نمی شود؟

وی با بیان اینکه وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: باید اشتغال ها مولد باشد و می تواند در لرستان این مسئله پیگیری شود، طرح های محرومیت زدایی باید در استان اجرا شود.

رئیسی بیان کرد: صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ضروری است؛ کار کشاورزی انجام می شود اما صنایع تبدیلی محدود است، در صورتی که اگر صنایع تبدیلی و جانبی وجود داشته باشد شغل، درآمد و ارزش افزوده را به دنبال دارد، نسبت به صنعت دام و طیور مشکلاتی وجود دارد و باید در استان فعال شود که این کار نیاز به حمایت دولت و کسانی دارد که در این عرصه فعال هستند.

وی گفت: معادن خوبی در لرستان وجود دارد ولی بیشتر آن خام فروشی می شود، در صورتی که اگر زنجیره تولید در این بخش فعال شود می تواند اثرات مطلوبی در تولید و اشتغال داشته باشد، همچنین سنگ های مختلفی در استان وجود دارد که جزء معادن ارزشمند استان به شمار می رود ولی فعالیت آنها مشکل دارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برخی می گویند چرا می روید از واحدهای تولیدی بازدید می کنید، وقتی رهبری فرمودند رونق و جهش تولید، همه خود را موظف به اجرا کردیم و در این راستا دو هزار واحد تولیدی را فعال کردیم، اگر در دولت این کار می ش  قطعا وضعیت این گونه نبود.

وی یادآور شد: امکان اشتغال و راه اندازی واحدهایی که زیر ساخت دارند وجود دارد که تنها نیازمند کار جهادی است و بسیاری از مشکلات قابل بوده، رفع تحریم ها را دنبال می کنیم اما نباید اقتصاد را شرطی کرد، سفره مردم باید همیشه مستقل باشد و اقتصاد و بازار این سفره را تکان ندهد چرا که اگر اقتصاد مستقل باشد زندگی مردم دچار آسیب نمی شود و دنبال این هستیم که بازاری بدون تکانه و همراه با اقتصاد مقاومتی را شکل دهیم.

رئیسی افزود: بیکاری در استان ها مردم را رنج می دهد، رقم های بیکاری قابل توجه است و نباید اینگونه باشد، در لرستان می شود قدم هایی برداشت که زندگی را متحول کند.

کد خبر: ۹۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha