۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
دولت باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز استفاده می‌کرد
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

دولت باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز استفاده می‌کرد

صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اعمال محدودیت بر کشور به واسطه تحریم‌ها گفت: دولت باید در این راستا از ظرفیت‌ها شرکت‌های داخلی استفاده می کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی با اشاره به اعمال محدودیت بر کشور به واسطه تحریم ها گفت: این شرایط باعث بروز مشکلاتی در حوزه صنایع نفتی شد که نیازمند اتخاذ رویکردهای جدید از سوی دولت بود. دولت باید در این راستا از ظرفیت ها شرکت های داخلی استفاده می کرد و توانمندسازی بخش خصوصی را در دستور کار قرار می داد.

وی با تصریح بر اینکه در حوزه نفت و گاز نیازمند سرمایه گذاری بودیم اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی به دلیل محدودیت های تحریم کاهش یافت اما دولت می توانست با استفاده از توان بازار سرمایه، در حوزه نفت و گاز سرمایه گذاری کند که این مهم نیازمند اعتماد به بخش خصوصی بود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به حوزه پتروشیمی اشاره و بیان کرد: در این بخش چند گام مهم برداشتیم که سبب شد بتوانیم به سطح مطلوبی از تولید برسیم و بنابراین می توان به این حوزه نمره قابل قبولی داد. البته این نمره خوب را مدیون زیرساخت هایی که از قبل فراهم شده بود می دانیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با تصریح بر این موضوع که دولت ها هیچ‌گاه تاجر خوبی نبوده و نخواهند بود عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم دولت ها در امر تجارت موفق باشند و این موضوع در همه کشورها صدق می کند. دولت ها باید اجازه دهند در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی بخش خصوصی ورود کند و فعالیت داشته باشد.

انتقاد از وزیر نفت نتیجه ای جز شکایت و دادگاه نداشته است
حسن خسروجردی با اشاره به انتقادات خود از رویکرد دولت در حوزه نفت و گاز و همچنین پتروشیمی گفت: متأسفانه در پی این انتقادات، وزیر نفت در چند نوبت از بنده شکایت کرد و به دادگاه کشاند؛ البته نتیجه این دادگاه ها تبرئه بنده بود اما سبب گرفتاری ما شد که یکی از این گرفتاری ها بیکاری بنده و همکاران ما بود.

وی نمره مردودی را شایسته دولت در حوزه نفت و گاز دانست و اظهار کرد: بخشی از مشکلات موجود مربوط به مدیریت داخلی و بخشی دیگر مربوط به تحریم های نفتی است. امیدوار هستیم با تغییر دولت، شرایط نیز تغییر کند.

رئیس پیشین اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه مدیریت داخلی حوزه نفت و گاز از مدیریت صنایع بالادستی سرچشمه می گیرد، بیان کرد: وقتی قیمت آن صنایع بالا باشد، طبعیتا قیمت صنایع پایین دستی نیز رشد می کند. متأسفانه این مشکل همچنان وجود دارد و باید فکر اساسی برای این مسئله صورت بگیرد.

وی با اظهار نا امیدی از دولت دوازدهم عنوان کرد: امیدمان فقط به دولت جدید است که انشالله بتواند تجدید نظری در حوزه مدیریتی نفت و گاز و همچنین پتروشیمی کند تا گره موجود باز شود.

رئیس پیشین اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: متأسفانه پتروشیمی در بازارهای جهانی نیز وضعیت مناسبی ندارد و به خاطر کرونا همه کشورها شرایط بدی دارند زیرا رشد قیمت بوده ایم. در چنین شرایطی با قطع شدن زنجیره پتروشیمی و نفت روبرو هستیم و بنابراین نمی توان انتظار بازار خوبی داشت. در حقیقت به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ خریدار مواد پتروشیمی کاهش یافته است.

کد خبر: ۹۳٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha