۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
فعلا محرکی برای رشد بازار سرمایه وجود ندارد
کارشناس بازار سرمایه:

فعلا محرکی برای رشد بازار سرمایه وجود ندارد

رباطی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به انتخابات پیش رو و مشخص نبودن سیاست‌های اقتصادی دولت آینده فعلا محرکی برای رشد بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش بازار، مهدی رباطی افزود: با توجه به مشکلات ساختاری که در بازار سرمایه وجود دارد و همچنین چشم انداز تورمی موجود، بازار سرمایه شرایطی برای به تعادل رسیدن ندارد.

وی ادامه داد: برخی از ساختارهای بازار سرمایه مانند دامنه نوسان یکی از موانع این بازار برای به تعادل رسیدن است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نرخ دلار در حال حاضر در یک شرایط ثابت و رو به کاهش است گفت: به دلیل وضعیت دلار و همچنین چشم انداز نرخ تورم در یک سال آینده و همچنین هوشمند بودن بازار سرمایه فعلا محرکی برای رشد بازار نمی‌توان تصور کرد.

رباطی ادامه داد: به دلیل شرایط تورمی و همچنین نرخ دلار دید فعالان نسبت به بورس تغییر کرد و بازار در شرایط رکودی با حجم پایین خود قرار گرفته و به این شرایط ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به ابهام در شرایط سیاسی کشور نیز گفت: با توجه به اینکه معلوم نیست دولت بعدی قرار است چه اقداماتی برای بورس انجام دهد به همین دلیل این بازار به شرایط رکودی خود ادامه می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تزریق نقدینگی از طریق بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی افزود: هنوز تزریق نقدینگی از طرف این دو نهاد به طور کامل انجام نشده و حتی اگر این نقدینگی که حدود پنج هزار میلیارد تومان است به بازار تزریق شود برای این بازار عدد قابل توجهی نبوده و اتفاق خاصی در این بازار نمی‌افتد.

رباطی ادامه داد: رقم معاملات روزانه بورس معادل این رقمی است که قرار است تزریق شود و به همین دلیل این میزان نقدینگی حتی اثر موقتی هم بر بازار سرمایه نخواهد داشت.

وی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه گفت: فعلا در بورس وضعیت رکودی با حجم معاملات پایین را شاهد هستیم که احتمالا این شرایط ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۹۳٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha