۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
سویه دلتا کرونا در حال پیشروی است| نگرانی انگلیس و آلمان

سویه دلتا کرونا در حال پیشروی است| نگرانی انگلیس و آلمان

انگلیس پس از ماه ها واکسیناسیون و محدودیت، شاهد بازگشت Sars-CoV-۲ است.

بازار؛ گروه بین الملل: بعضی اوقات چند هفته برای خنثی سازی همه موفقیت ها در مبارزه با کرونا کافی است: انگلیس پس از ماه ها واکسیناسیون و محدودیت، شاهد بازگشت Sars-CoV-۲ است. شمار مبتلایان در این کشور اخیرا طی ۱۴ روز دو برابر شده و مانند گذشته، این بار نیز یک سویه جهش یافته ویروس کرونا مقصر شناخته می شود.

این یک زیرمجموعه از سویه B ۱.۱۶۷ است که به اختصار B ۱.۱۶۷.۲ یا دلتا نامیده می شود. دلتا احتمالا حتی از سویه B.۱.۱.۷ نیز مسری تر است. روز جمعه، مقامات بهداشتی انگلیس گفتند، خطر آلوده شدن افراد به سویه دلتا در خانه خود ۶۰ درصد بیشتر از سویه آلفا است. همچنین به علت یک جهش بسیار خاص، توسط سیستم ایمنی بدن انسان کمتر شناخته می شود.

دانشمندان موسسه Francis Crick در لندن و سایر موسسات تحقیقاتی بررسی کرده اند که آیا محافظت ایجاد شده توسط واکسیناسیون برای خنثی کردن انواع مختلف ویروس کرونا کافی است یا خیر. طبق نتایج یک مطالعه، پس از فقط یک دوز واکسن، آنتی بادی ها قدرت مقابله کمتری با سویه دلتا در مقایسه با سایر انواع Sars-CoV-۲ دارند. بدین ترتیب کسانی که واکسینه شده اند باید مراقب باشند تا از ابتلا و انتقال ویروس جلوگیری کنند.

تاکنون مشخص نیست که آیا میزان مرگ و میر پس از افزایش شمار مبتلایان جدید در انگلیس افزایش می یابد یا خیر. تعداد بستری شدگان اخیرا کمی افزایش یافته، اما تعداد مرگ های ناشی از کرونا تقریبا بدون تغییر است.

در آلمان نیز این تحولات از نزدیک دنبال می شود. آنگلا مرکل پنجشنبه گفت: آنچه ما را نگران می کند نوع به اصطلاح دلتا است که در انگلیس شدیدا در حال گسترش است.

 در حقیقت، دلتا از مدت ها قبل وارد آلمان شده است: اما در حالی که نوع جدید حدود ۹۰ درصد از موارد ابتلا را در انگلیس تشکیل می دهد، به گزارش موسسه رابرت کخ، در آلمان فقط ۳ درصد موارد است.

کد خبر: ۹۳٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha