۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
 ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین صادر شد

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: پارسال بیش از چهار میلیون دلار صنایع دستی از استان به خارج از کشور صادر شد که این رقم قابل افزایش است.  

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، علیرضا خزائلی با بیان اینکه پارسال  بیش از چهار میلیون دلار صنایع دستی از قزوین به خارج از کشور صادر شد، گفت: ارتقای کیفیت و توجه به بسته بندی در کنار بازاریابی می‌تواند سهم صادرات صنایع دستی قزوین به خارج از کشور را تا حد زیادی افزایش دهد.

وی گفت: شیوع کرونا آسیب فراوانی را به حوزه صنایع دستی وارد کرد با این وجود نباید از تلاش برای ارتقای این حوزه دست کشید بلکه باید تلاش کرد تا این حوزه بتواند به رونق دست یافته و خود را بازیابی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: صنایع دستی توان ارز آوری قابل توجهی دارد که این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

خزائلی افزود: بعد فرهنگی صنایع دستی نیز نباید کم اهمیت شمرده شود چرا که می‌تواند معرف هویت، تاریخ و فرهنگ غنی ما باشد و در همین زمینه اداره کل میراث فرهنگی قزوین در پی احیا و باز زنده سازی صنایع دستی فراموش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: رفع برخی مقررات زائد و دست و پاگیر در رشد صادرات چمدانی صنایع دستی از استان‌ها از جمله قزوین موثر است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفع محدودیت‌ها در این حوزه می‌کوشد.

خزائلی در ادامه به تشکیل انجمن صنایع دستی و بسته بندی در قزوین گفت: تشکلات فعال و منسجمی در حوزه صنایع دستی در قزوین ایجاد شده است که این نوید را به ما می‌دهد  آینده خوبی در انتظار این بخش خواهد بود.

استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است.

کد خبر: ۹۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha