۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب خواهد گرفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب خواهد گرفت

در نشست مشترک نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی با معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور که در بندر شهید رجایی برگزار شد، راهکارهای تسریع در ترخیص کالاهای متروکه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در این نشست با اشاره به فهرست کالاهای متروکه موجود در بندر شهید رجایی، گفت: ماندگاری کالاهای متروکه در بندر نه تنها به سود شرکت‌های بخش خصوصی نیست بلکه به علت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اداره کل گمرک شهید رجایی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی و حمایت همه جانبه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و سایر اعضای کارگروه، بیان داشت: تدابیر لازم از سوی این اداره کل به‌منظور تسریع در تعیین و تکلیف کالاهای متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبارها صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خواست تا نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین در این نشست که روانبخش بهزادیان؛ مدیر کل امور بندری و حسن صادقی‌نژاد؛ مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند بر لزوم تقویت زیرساخت‌های متناسب با حجم بندر تاکید و اعلام شد: با مشارکت ارگان‌های ذیربط در فرآیند تعیین تکلیف کالاهای متروکه تفاهم‌نامه همکاری تدوین و در حال نهایی شدن است که با انعقاد آن روند خروج کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

حسین میرمعینی؛ معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز اظهار داشت: پیگیری‌های لازم جهت رفع نیازها، قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی از برنامه‌ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها به منظور کاهش ماندگاری کالاهای متروکه در بنادر سخن به میان آورد و افزود: نیازها و مشکلات موجود شامل مسائل زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص را در جلسه‌ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مرتفع شود.

کد خبر: ۹۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha