۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
خیز دوباره کرونا، مسکو را به تعطیلی کشاند

خیز دوباره کرونا، مسکو را به تعطیلی کشاند

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در یک هفته گذشته نسبت به میانگین یک ماه اخیر، بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، در پی افزایش چشمگیر شمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر کرونا در مناطق مختلف روسیه و به ویژه در مسکو، سرگئی سابیانین شهردار مسکو از تعطیلی ۹ روزه پایتخت خبر داد.

شهردار مسکو و رئیس کارگروه فدرال مقابله با کرونا با صدور فرمانی اعلام کرد: به علت وخیم شدن وضعیت همه‌گیری کرونا، همه ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهر از ۱۵ تا ۱۹ ژوئن، ۲۴ تا ۲۸ خرداد تعطیل خواهد بود.

با توجه به تعطیلات آخر هفته و تعطیلات روز ملی روسیه، این تعطیلی ۹ روز ادامه خواهد داشت. وزارت بهداشت روسیه نیز با هشدار نسبت به ورود این کشور به موج جدید همه‌گیری کرونا، اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در یک هفته گذشته نسبت به میانگین یک ماه اخیر، بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روسیه هم اعلام کرد: در شبانه روز اخیر ۱۳ هزار و ۵۱۰ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و شمار کل مبتلایان به ۵ میلیون ۱۹۳ هزار و ۹۶۴ نفر رسیده است. همچنین، با جان باختن ۳۹۹ نفر از مبتلایان به کرونا، مجموع درگذشتگان به ۱۲۶ هزار و ۷۳ نفر افزایش یافت.

روند واکسیناسیون سراسری در روسیه نیز به کندی پیش می‌رود و شهروندان روسی علاقه چندانی به استفاده از واکسن ضد کرونا از خود نشان نمی‌دهند.

در حالی که روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن ضد کرونا در جهان به‌شمار می‌رود، اما از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری این کشور تاکنون، تنها حدود ۱۷ میلیون نفر در این کشور واکسن ضد کرونا را تزریق کرده‌اند.

کد خبر: ۹۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha