۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۴۳۰۰ میلیارد ریال صکوک اجاره برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد:

۴۳۰۰ میلیارد ریال صکوک اجاره برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مبلغ ۴۳۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی روزهای آتی عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، غلامرضا ابوترابی گفت: دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۷۴۹,۷۸۲,۰۴۱ سهم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (سهامی عام) با قیمت هر سهم ۵,۷۳۵ ریال است که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق ۳ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی بهمن چهارم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ضامن این اوراق، بانک تجارت است. شرکت تامین سرمایه امین نیز مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد.

به گفته ابوترابی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پیش از این ۴ بار از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ ۴۸ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده که یک مورد از آن ها با نماد تامین ۹۷ سررسید شده و مابقی در حال معامله است.

کد خبر: ۹٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha