۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
طرح توسعه کسب و کار در محدوده پارک ملی گلستان عملیاتی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

طرح توسعه کسب و کار در محدوده پارک ملی گلستان عملیاتی می شود

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: طرح توسعه کسب و کارها در محدوده پارک ملی گلستان و با محوریت گردشگری و صنایع‌دستی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با هدف توسعه پایدار صنایع‌دستی امضا شد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه با همکاری محیط‌زیست طرح توسعه کسب‌وکار در محدوده پارک ملی گلستان با محوریت گردشگری و صنایع‌دستی عملیاتی خواهد شد که گامی مهم در حفظ جنگل‌های گلستان و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

وی بیان کرد: پارک ملی گلستان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های شاخص زیست محیطی در دنیا می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی تبدیل شود.

تجری با اشاره به اینکه، باید برای حفاظت و پایداری از پارک ملی گلستان به حوزه اثر آن یعنی شهرها و روستاهای اطراف که نقش ویژه ای در حفاظت آن ایفا می کنند، توجه خاص شود، خاطرنشان کرد: نیاز امروز حفاظت و نگهداری پارک ملی گلستان ایجاد زنجیره‌ای از ظرفیت‌هایی اثرگذار چون اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاخص، راهنمایان گردشگری دغدغه‌مند و هنرمندان صنایع‌دستی توانمند و ارتباط آن با دستگاه‌های اجرایی مرتبط بود.

کد خبر: ۹۳٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha