۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه هستند
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی:

۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه هستند

بجنورد- ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۶۵ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند.

غلامحسین ساقی در گفت‌وگو با بازار، بابیان اینکه کاهش بارندگی‌ها موجب کاهش ذخایر آب‌شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۶۵ روستای این استان با جمعیت ۱۷۰ هزارنفری به دلیل کاهش بارندگی و افزایش میزان آب برای مصارف غیر شرب با تنش آبی مواجه شدند و لازم است مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا در ماه‌های پیش رو با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: مصرف آب مجموع شهری و روستایی استان در دوماهه سال  جاری حدوداً ۱۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی میزان مصرف آب سال گذشته را ۵۳میلیون و ۲۵۲ میلیون و ۷۸۳ مترمکعب دانست که از این میزان ۴۸  میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹۶۳ مترمکعب سهم بخش خانگی بود که نسبت به سال ۹۸، ۹.۶ درصد  افزایش داشت.

ساقی گفت: این در حالی است که در بخش غیر خانگی، به علت همه‌گیری کرونا و تعطیلی برخی از فعالیت‌ها ازجمله در کاربری‌های  تجاری و مراکز فرهنگی و مدارس، کاهش مصرف ۱۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشتیم.

وی افزود: الگوی مصرف تعیین‌شده برای بخش خانگی استان ۱۵ مترمکعب در ماه است که بر این اساس،  مصرف آب ۶۰ درصد از جمعیت مشترکان خانگی بخش شهری و همچنین ۶۶ درصد مشترکان خانگی در بخش روستایی استان، در سال ۹۹ ، کمتر از الگو و بقیه مشترکان بیش از الگو بود که این افراد در شمار مشترکان پرمصرف قرار دارند.

کد خبر: ۹۳٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha