۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
سرمایه باید صرف تولید و اشتغال شود| دولت جدید برنامه‌ریزی کند
رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران:

سرمایه باید صرف تولید و اشتغال شود| دولت جدید برنامه‌ریزی کند

اردکانی، رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران معتقد است: دولت آینده باید به دنبال اشتغال باشد و تلاش کند هرگونه سرمایه‌ای صرف تولید و اشتغال شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران معتقد است: همه باید کار کنند و به اندازه حاصل کارشان از اقتصاد ملی برداشت داشته باشند، به عبارت دیگر نتیجه کار کردن و تولید، مزد گرفتن و مصرف کردن است.  

علی شمس اردکانی با بیان اینکه متاسفانه بر اثر حیله پوپولیستی نسبت به مصرف گرایی بی توجه شدیم و تولید را فراموش کردیم، تصریح کرد: بنده معتقد هستم افرادی که از بودجه مملکت حقوق می گیرند جزو موانع تولید هستند، بنابراین باید نسبت به کوچک سازی بدنه دولت نیز اقدام کرد.  

وی افزود: در حال حاضر با اقتصاد انگلی مواجه هستیم به این معنا که اقتصاد به اندازه مصرفش در تولید ملی مشارکت ندارد که این عدم مشارکت ناشی از سیاست های داخلی هم است چرا که برخی تصمیم ها ضررآفرین خواهد شد.  

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دولت آینده باید ورق را برگرداند و به دنبال اشتغال باشد، تصریح کرد: اشتغال نیاز به سرمایه دارد؛ بنابراین دولت باید تلاش کند تا هرگونه سرمایه ای صرف تولید و اشتغال شود.

به گفته شمس اردکانی، اولین سرمایه ای که ضایع می کنیم پول نفت و گاز یعنی منابع طبیعی زیرزمینی که ثروت بین نسلی تلقی می شود، است. اگر یک بشکه ۵۰ دلار قیمت دارد باید زمان مصرف بیش از آن رقم به GDP کمک کند و تبدیل به سرمایه شود که اگر نشود یک جرم اقتصادی اتفاق افتاده است.  

وی با بیان اینکه وقتی اقتصاد کشور دچار مشکل می شود باید به سراغ متخصص آن رفت، ادامه داد: ما حق نداریم اگر نمی توانیم پول نفت را تبدیل به سرمایه کنیم، نسبت به تولید آن اقدام کنیم؛ چرا که دزدی از نسل آینده به شمار می رود.  

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بنابراین اشتغال نسل حاضر نیز یک رویکرد و ضرورت بین نسلی است وگرنه کشور هر روز ضعیف تر می شود.

کد خبر: ۹۳٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha