۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
۳ روش موثر برای استفاده از علم و داده در بازاریابی و تبلیغات
کارآفرینان بخوانند:

۳ روش موثر برای استفاده از علم و داده در بازاریابی و تبلیغات

امروزه داده ها در فضای مجازی کمک بزرگی به بازاریابی و تبلیغات هدفمند می کند. آنها به کار افرینان می آموزند که کجا باید هزینه کردو چگونه؟ اما همچنان برخی بر اساس احساس خود تصمیم می گیرند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در گذشته، کارآفرینان هزینه های زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی می کردند؛  بدون اینکه بدانید دقیقاً چه نوع  بازاریابی و تبلیغات  کار می کند و کدام یک را باید متوقف کرد. اما اکنون اوضاع بسیار تغییر کرده و هر جنبه ای از بازاریابی را می توان با دقت زیادی پیگیری و آزمایش کرد.

با این حال، بیشتر کارآفرینان این کار را به طور موثر انجام نمی دهند و به جای ردیابی و آزمایش بیشتر به حس خود در مورد همه چیز از برنامه ریزی تا اجرا و اندازه گیری اعتماد می کنند در حالی که این یک اشتباه بزرگ است و از نظر مالی می تواند هزینه ها و صدمات زیادی به آنها تحمیل کند.

برای جلوگیری از این موضوع در اینجا برخی از راه هایی است که شرکت های بزرگ به طور موثر از داده ها و علم در بازاریابی استفاده کرده اند تا نتایج بهتری کسب کنند را آورده ایم.   این مطلب ترجمه مقاله ای از سایت انترپرینِر «کارآفرین» است.

۱- به داده های قابل اندازه گیری اعتماد کنید:  
محققان مایکروسافت دریافتند که پیوندهای آبی میزان کلیک را افزایش می دهند، بنابراین آنها آزمایشات گسترده ای را روی سایه های مختلف آبی انجام دادند تا اینکه سرانجام روی یک سایه خاص آبی قرار گرفتند.

مایکروسافت رنگ آبی را به این دلیل که تیمش می پسندیدند؛ انتخاب نکرد بلکه  این تصمیم بر اساس داده های کمی بود و درآمد چشمگیری را برای مایکروسافت رقم زد.

کارآفرینان می توانند از تجربه مایکروسافت یاد بگیرند که به داده های قابل اندازه گیری، نه فقط به پیش فرض ها یا احساسات، اعتماد کنند.

۲- آزمون
موتورسواران معمولاً گزارش می دهند که سواری با آنها باعث بهبود روحیه آنها می شود. اما این ادعا برای مشهورترین مارک در زمینه تولید موتور سیکلت، "هارلی-دیویدسون" کافی نبود.

برای تأیید این ادعا، هارلی دیویدسون برای اثبات علمی پروزه  ای علمی را به طور مشترک با ایفون و موسسه علوم اعصاب و رفتار زیمل آغاز کرد و در آن مغز افراد را  اسکن کرد  تا خلق و خوی آنها را هنگام رانندگی با موتور سیکلت های تجاری آزمایش کند.

آزمایشات مذکور ادعای ده ها ساله علاقه مندان به موتورسیکلت  در مورد تقویت روحیه را ثابت کرد و همین موضوع فرصتی عالی برای استفاده از این نتایج در تلاش های بازاریابی به هارلی-دیویدسون فراهم کرد؛ به خصوص از آنجا که این داده ها از یک طرف قابل اعتماد تایید شده و بسیارمعتبر بود.

به لطف این آزمایشات، هارلی-دیویدسون توانست نه تنها از طریق نوستالژی و وفاداری به برند، بلکه با ارتقاء مزایای موتور سواری در  سلامتی افراد مشتری را به خود جلب کند.

این استراتژی یک مزیت پنهان دیگر نیز داشته و دارد. یعنی وقتی مارک های دیگر در مورد تأثیر تقویت روحیه موتورسواری صحبت می کنند، این باعث افزایش آگاهی مشتری از هارلی دیویدسون می شود. زیرا وقتی آنها به دنبال تحقیقاتی هستند که ادعاهای مارک های دیگر را تأیید می کند،  مطالعه مشترک  آیفون – هارلی دیویتسون  را پیدا می کنند.

لذا کارآفرینان می توانند از طریق تجربیات هارلی دیویدسون یاد بگیرند تا با انجام تحقیقات اعتبار بسازند و تحقیقات وتبلیغات  خود را بر اساس منابع خارجی معتبر بنا کنند.

۳- پیش بینی نیاز مشتری از طریق داده ها
اکثر مردم می دانند که فیس بوک روزانه اطلاعات گسترده ای درباره کاربران جمع آوری می کند. اما آنچه واقعاً جالب است نحوه استفاده از این داده ها است. بستر تبلیغاتی فیس بوک روش هایی را برای بهره گیری از این داده ها جهت هدف گیری گسترده مشتریان ایجاد کرده است. تبلیغ کنندگان می توانند مشتریان را نه فقط بر اساس معیارهای خاص مانند علایق، مکان و سن مورد هدف قرار دهند بلکه علاقمندان به محصولات خود را با نظارت بر رفتار آنها هدف قرار دهند، حتی اگر آن را به وضوح بیان نکنند.

این امر به این دلیل امکان پذیر است که فیس بوک در مقیاس وسیع داده ها را از پست های افراد در سیستم عامل خود و محتوایی که با آنها در تعامل هستند جمع آوری می کند. این کار از مکانهایی که بازدید می کنند، فعالیتهایی که انجام می دهند و... امکان پذیر می شود.

بنابراین، سایت می تواند نیازهای افراد و اقداماتی را که می توانند در آینده انجام دهند بر این اساس پیش بینی کند.

کارآفرینان می توانند با یادگیری تجربه فیس بوک ابتدا مشتریان خود و نیازهای آنها را درک کنند و بر اساس آن  پیام های تبلیغاتی مناسبی برای آنها طراحی کنند.

کد خبر: ۹۳٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha