۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
تویوتا در نسل جدید لندکروزر سنت شکنی کرد
اس یو وی ژاپنی قدرتمندتر از همیشه

تویوتا در نسل جدید لندکروزر سنت شکنی کرد

شرکت خودروسازی تویوتا نسل جدید لندکروزر معروف به سری ۳۰۰ را برای بازارهای خاورمیانه، روسیه و سایربازارهای خاص طراحی و تولید کرده که با یک پیشرانه شش سیلندر توربوشارژر عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: کمتر از چند ساعت از رونمایی رسمی مدل جدید لندکروزر توسط تویوتا می‌گذرد. رونمایی که نقدهای فراوانی را با خود همراه داشته و پر حاشیه‌ترین محصول تویوتا بالاخره رونمایی و آماده ورود به بازار می‌شود.

شرکت خودروسازی تویوتا از بدو تولید لندکروزر تاکنون توانسته بازار فروش مناسبی در خودروهای اس یو وی برای خود ایجاد کند. شهرتی که این خودروساز با محصول اس یو وی محبوب خود کسب کرده، رقابت را برای سایر خودروسازان سخت کرده است. شاید اغراق نباشد بگویم لندکروزر گل سرسبد کیفیت در خودروهای اس یو وی بازارهای جهانی شناخته می‌شود. با این تفاسیر به سراغ بررسی نسل جدید این خودرو می‌رویم تا ببینیم چه سنت شکنی توسط این خودروساز ژاپنی ایجاد شده است.

کاهش وزن نخستین تغییر
مدت‌هاست که شایعاتی در خصوص تصاویر دیجیتالی منتشر شده از لندکروزر نقل می‌شد، سرانجام با رونمایی رسمی برخی از شایعات در خصوص آن به حقیقت پیوست. ژاپنی‌ها این بار در لندکروزر اقدام به کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی کردند. پلت‌فرم جدید این خودرو و طراحی آن سبب شده تا مرکز ثقل خودرو کاهش یابد. کاهش وزن با پیشرانه جدید به لندکروزر کمک می‌کند که حدود ۱۰ درصد کمتر دی اکسید کربن منتشر کند.

تویوتا در نسل جدید لندکروزر سنت شکنی کرد


پیشرانه شش سیلند وجود دارد؟
تویوتا قصد دارد که لندکروزر را برای برخی از بازارها با پیشرانه شش سیلندر وی شکل و گیربکس شش سرعته اتوماتیک به فروش برساند. فروش این نسل نیز از تابستان آغاز خواهد شد، اما ظاهرا خودروهای اس یو وی در بازار آمریکا مشتری چندانی ندارد و احتمال تغییر برنامه در عرضه این محصول نیز وجود دارد. بدون تردید می‌توان گفت یکی از خاص‌ترین معرفی‌های سگمنت اس یو وی در صنعت خودرو جهان متعلق به تویوتا لندکروزر است. اما این رونمایی و معرفی در آمریکا و برای بازار این کشور نیست. بلکه این نسل از لندرکروزر که به سری ۳۰۰ شهرت دارد، برای بازارهای خاورمیانه و روسیه مد نظر قرار گرفته شده است. مشتریان بازارهای فوق و مناطق خاص در جهان استقبال فراوانی از این محصول دارند و به چشم اس یو وی پرچمدار شناخته می‌شود.

تویوتا در نسل جدید لندکروزر سنت شکنی کرد

فیس لیفت یا نسل جدید؟
برخی از منتقدان از زمان معرفی این خودرو بیان کردند که یک فیس لیفت برای سری ۲۰۰ لندکروزر انجام شده است. این درحالی است که نسل جدید لندکروزر با پلت‌فرم جدید و برپایه طراحی تاندرا ساخته شده است. این محصول تغییرات اساسی را نسبت به سری قبل داشته است. در این نسل پیشرانه هشت سیلندر وی شکل تنفس طبیعی جای خود را به یک پیشرانه سه ونیم لیتری شش سیلندر وی شکل مجهز به توربوشاژر دوقلو تعبیه شده است. این پیشرانه ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف توربوشارژرها ۳۰ اسب‌بخار بیشتر تولید می‌کند که سبب عملکرد بهتر در دورهای پایین و مصرف سوخت کمتر می‌شود. بخش روسی تویوتا اعلام کرده است که این خودرو دارای یک پیشرانه دیزلی ۳.۳ لیتری نیز هست که قادر به تولید ۳۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسل از لندکروزر می‌تواند صفر تا صد را در ۶.۷ ثانیه پر کند و به لطف گیربکس اتوماتیک ده سرعته می‌تواند عملکرد به سزایی از خود نشان دهد.

لندکروزر در آفرود
سری ۳۰۰ لندکروزر با دیفرانسل سه قفلی به لطف دو دیفرانسیل بهبود یافته تعبیه شده است. در کنار تمام این موارد نیز ابعاد، زوایا و ارتفاع این خودرو بهبود یافته است. سیستم تعلیق این سری از لندرکروزر الکترونیکی پویا بوده که با سطح جاده خود را تطبیق می‌دهد. لندکروزر مجهز به دوربین‌های سرتاسر خودرو بوده که زوایایی دینامیکی و حالت حرکت خودرو را کنترل می‌کند. حالت حفظ خودرو در زمان حرکت سربالایی و مسیر ناهمواره دارد که کمک به راننده می‌کند.

تویوتا در نسل جدید لندکروزر سنت شکنی کرد

طراحی لندکروزر
فضای داخلی سری ۳۰۰ لندکروزر دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته است، در کابین این محصول از سیستم سرگرکی ۹ اینچی و یک صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده شده است. این نمایشگرها قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه اندروید و اپل را دارند. دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی سیم، هدآپ دیس پلی، تنظیم فرمان برقی، یونیزر هوا و سیستم اجراز هویت اثر انگشت از جمله آپشن‌های این خودرو محسوب می‌شود. این خودروساز ژاپنی از جدیدترین فناوری تطبیق نور، کروز کنترل تطبیقی و حسگرهای ایمنی استفاده کرده است. چراغ‌ها، سپرها، ورودی‌های هوا، کابین و طراحی پنجره‌ها در این خودرو تغییر یافته است.

کد خبر: ۹۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha