۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کشورهای حوزه خلیج فارس فرصتی برای صادرات صنایع دستی هستند
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خرمشهر:

کشورهای حوزه خلیج فارس فرصتی برای صادرات صنایع دستی هستند

خرمشهر- فرطوسی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: همسایگان جنوبی ایران همچون عراق، کویت و عمان فرصتی برای صادرات صنایع دستی هستند.

امین فرطوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بهره بردن از توان اقتصادی صنایع دستی خوزستان و ارزش افزوده آن، ظرفیتی است که تاکنون مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: صنایع دستی که نشانی از قدمت، اصالت و فرهنگ خطه‌ای را بر دوش می‌کشد می‌تواند در دوران اقتصادی محصور و محدود فعلی، کمکی به پویایی و تحرک بخشی فعالیت‌های تجاری کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: قرابت فرهنگی همسایگان جنوبی کشورمان همچون عراق، کویت و عمان توان ایجاد رغبت و میل به مصرف نهایی صنایع دستی کشور را افزایش می‌دهد؛ شرط بهره از این ظرفیت، مکانیزه کردن و ایجاد ساماندهی مناسب و مدون است.

فرطوسی عنوان کرد: تقویت و ساماندهی صنایع پویای فعلی، همچون حصیربافی، سبدبافی، منبت کاری و دستبافی و احیای صنایع دستی کم رمق همچون ورشوسازی و قلم زنی طلا و نقره در خوزستان که از دیرباز به واسطه کیفیت کم نظیر و توان پوشش سلایق مختلف، حجم تقاضای فراوانی را پوشش داده و امرار معاش خانواده‌های فراوانی را میسر می‌ساخت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در کنار اولویت بخشی به ساماندهی و مدرنیته کردن سیستم تولید انبوه و کیفی‌سازی صنایع دستی، اتاق بازرگانی خرمشهر طرح احداث پایانه صادرات صنایع دستی در شلمچه را در دستور پیگیری قرار داده است.

کد خبر: ۹۳٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha