۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
رفع مشکلات صنایع داخلی برپایه توسعه بازار مشترک منطقه‌ای
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

رفع مشکلات صنایع داخلی برپایه توسعه بازار مشترک منطقه‌ای

قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رفع مشکلات صنایعی همچون خودروسازی به جای واردات یا انحصار صرف به یک راه حل میانی معتقدم.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در کشور از یک طرف باید از تولید داخل حمایت کنیم که در خودروسازی باعث انحصار شده است، اما از طرفی دیگر وارد کردن بی قید و شرط آن نیز به اشتغال هموطنان آسیب می‌زند بنابر این با یک تناقض مواجه هستیم که معتقدیم می‌شود آن را با یک راه حل میانی برپایه توسعه بازار مشترک منطقه‌ای رفع کنیم.

وی در توضیح بیشتر گفت: بازار ۸۰ میلیونی برای رقابت برخی صنایعی همچون خودرو و هواپیما کافی نیست و نیازمند بازار بزرگتری هستیم که در منطقه ما ۶۰۰ میلیون نفر ظرفیت دارد بنابر این می‌شود با ایجاد شرکت‌های مشترک بین کشورهای اطراف شرکت‌هایی را تأسیس و ادغام کرد تا علاوه بر تأمین نیازهای منطقه و کشورمان آماده رقابت با شرکت‌های جهانی نیز باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امروز اگر از تولید کننده خودرو بخواهیم کیفیت را بالا ببرد می‌گوید هزینه‌های بالاسری تولید آنقدر زیاد است که امکان آن وجود ندارد اگر چه ما نیز باید هزینه‌های تولید در کشور را نیز اصلاح و مدیریت کنیم، اما در عین حال نیازمند شرکت‌های مشترک در منطقه براساس فناوری‌های روز البته با مدیریت ایرانی هستیم.

کد خبر: ۹۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha