۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کرومیت اولویت سرمایه گذاری در شرق استان سمنان/ فعالیت معدن نباید متوقف شود
معاون استاندار سمنان:

کرومیت اولویت سرمایه گذاری در شرق استان سمنان/ فعالیت معدن نباید متوقف شود

سمنان- شریفی نژاد، معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه کرومیت اولویت سرمایه گذاری در شرق استان به خصوص میامی است، گفت: مشکلات زیست محیطی معدن فرومد باید برطرف شود.

علیرضا شریفی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به معدن کرومیت میامی که ۲۰ درصد کل کرومیت ایران را در اختیار دارد، تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی معدن کرومیت کاریز شهر روستای فرومد یکی از مسائلی است که درباره این معدن مطرح شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بازسازی معدن باید صورت پذیرد و چیزی مانع از ادامه فعالیت آن نشود، گفت: مسئله محیط زیست در اولویت است و سازمان حفاظت از آن در کنار نظارت های بیشتر سازمان صمت موظف است چرخه های اندازه گیری استاندارد خود را انجام دهد تا بتوانیم با آسودگی  موانع تولید را برداشته و از دست انداز ها عبور کنیم.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه منافع دوجانبه است و در همین راستا باید منافع تولید کننده و مردم تامین شود، افزود: هر فعال اقتصادی در حوزۀ فعالیت خود مسئولیت اجتماعی دارد که باید به آن‌ها پایبند باشد تا حداقل آسیب را به محیط پیرامونی خود وارد کند و بتواند پاسخگوی ذینفعان که همان مردم هستند باشد و به مطالبات آن ها پاسخ دهند.

شریفی نژاد تعداد بازنشستگان معدن را نشان از عمران و آبادانی منطقه دانست و خاطر نشان کرد: تولید، اشتغال زایی و رشد اقتصادی اگر به شکل صحیح خود انجام شود در آینده تبعات، عوارض زیست محیطی و اجتماعی را در پی نخواهد داشت.

کد خبر: ۹۳٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha