۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
نگاه تولید به صادرات راه ورود به بازارهای بین المللی است
کارشناس اقتصاد دانش بنیان:

نگاه تولید به صادرات راه ورود به بازارهای بین المللی است

ناصری، کارشناس اقتصاد دانش بنیان گفت: پارسال صادرات کشور در حوزه تجارت دانش بنیان ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به سال گذشته سه هزار میلیون دلار کاهش داشته است.

به گزارش بازار، صادق ناصری یکی از دلایل عدم موفقیت در تجارت محصولات دانش بنیان را نبود تسهیلات از جمله صادرات با تعرفه های ترجیحی و همچنین قیمت گذاری های سنگین برای خریداران کشورهای هدف بیان کرد.

وی از کریدور صادراتی برای حمایت و توانمندی سازی شرکت های دانش بنیان در امر صادرات یاد کرد و افزود: هماکنون ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که بساری از آنها شرکت های نوپا با فناوری های پیشرفته و تولید مناسب است که متأسفانه آمادگی ورود به بازار صادرات راندارند.

این کارشناس اقتصاد به ضرورت اجرای استراتژی صادرات بویژه در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: معاونت علمی و فناوری با بودجه اندک قادر به ورود به بازارهای جهانی نیست. ناصری به ضرورت همکاری همه دستگاه های ذیربط از جمله سازمان توسعه تجارت با بودجه های بیشتر برای رسیدن به اهداف صادراتی تأکید کرد. وی با یادآوری موانع موجود در راه صادرات به عنوان دغدغه تولیدکنندگان از جمله مالیات، بیمه و گمرک گفت: ضروری است همه دستگاههای اجرائی برای رفع این موانع همکاری و اقدام نمایند.

این کارشناس اقتصادی: مشکلات در راه تبادل و انتقال ارز را از موانع حضور تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان در کشورهای هدف بیان کرد و افزود: تولیدکنندگان ما علاوه برمشکلات داخلی در خارج از کشور هم با رقبای خود در یک جنگ نابرابر قرار دارند.

وی تغییر نگاه تولیدکنندگان را از سنتی به صادرات محور به عنوان راهی برای ورود به بازارهای بین المللی یاد کرد و افزود: حمایت هایی که دولت برای تولیدکنندگان منظوری کند باید در راستای تولید محصولات صادراتی باشد.

کد خبر: ۹۳٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha