۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
 توانمندسازی محرومان و هدفمندی یارانه ها راهبرد دولت سیزدهم است
عبدالناصر همتی:

توانمندسازی محرومان و هدفمندی یارانه ها راهبرد دولت سیزدهم است

ساری- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توانمندسازی محرومان و هدفمند کردن یارانه ها را دو راهبرد اساسی دولت خود بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالناصر همتی در ویژه برنامه انتخاباتی شبکه طبرستان که عصر چهارشنبه پخش شد، افزود: اگر می‌خواهیم استان‌ها توسعه یابند باید ویژگی هر استان مدنظر قرار گیرد از این روز هر سه ماه یکبار جلسه‌ای با نخبگان هر استان خواهم داشت تا به طور جدی روند توسعه استان را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان‌ها پتانسیل قوی برای پیشرفت دارند، گفت: ما نباید اجازه دهیم باندهایی در مرکز و تهران استان‌ها را اداره کند و استان‌ها باید توسط نخبگان استان و بر مبنای شایسته سالاری اداره شود.

همتی با اشاره به کوچک شدن سفره مردم، نبود اشتغال را از جمله دلایل بیان کرد و گفت: از این رو توانمندسازی اقشار محروم ورفع بیکاری از برنامه‌ها است و دولت مهمترین کارش باید این باشد حداقل دستمزد را افزایش دهد زیرا قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعطای کارت‌های خرید را برای توانمندسازی اقشار محروم را ضروری دانست و گفت: برای توانمندسازی مردم باید دو راهبردی اصلاح حداقل دستمزد را در دستور کار قرار دهیم و عادلانه کردن و هدفمند کردن یارانه و تمرکز بر دهک‌های اول تا سوم امری ضروری است.

این داوطلب انتخابات جلوگیری از فعالیت دلالان را از جمله راهکارها ذکر کرد و گفت: نظام توزیع و جمع آوری محصولات کشاورزی دارای نقص جدی است و برنامه وسیعی داریم و در حال حاضر تحت شرایط سختی زندگی می‌کنند و در دولت سیزدهم شاهد توسعه روستاها و اشتغال پایدار خواهیم بود.

همتی گفت: مردم استان به دلیل تنگدستی و نیاز مجبورند زمین را با قیمت پایین بفروشند و ما می‌توانیم در مازندران یک طرح توسعه استانی یکپارچه داشته باشیم و مسئله فاضلاب استان جدی است و باید به آن توجه اساسی شود.

کد خبر: ۹۳٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha