۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
۱۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید در استان بوشهر تاسیس می‌شود
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

۱۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید در استان بوشهر تاسیس می‌شود

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در نخستین نشست هیات نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در سال جاری با صدور مجوز تاسیس ۱۱ آموزشگاه در ۷ رشته مهارتی موافقت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه ۲۰۴ آموزشگاه آزاد ویژه فنی و حرفه‌ای در استان مجوز فعالیت گرفته‌اند، اظهارداشت: با صدور مجوز تاسیس برای این آموزشگاه‌ها، تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به ۲۱۵ آموزشگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شرایط کرونایی بسیار سخت شده است، افزود: با توجه به تعطیلی‌های مکرر آموزشگاه‌های آزاد در شرایط کرونایی و استیجاری بودن مکان‌های این آموزشگاه‌ها در حال حاضر ۱۷۰ آموزشگاه در حال فعالیت هستند و مابقی به دلیل شرایط اقتصادی در مرخصی هستند که باید با ایجاد زیرساخت مناسب زمینه فعالیت دیگر آموزشگاه‌ها نیز فراهم شود.

دراهکی تاکید کرد: خدمات حرفه‌ای باید به سمت آموزشگاه‌های آزاد برود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نباید در رقابت با آموزشگاه‌های آزاد باشد.

وی با بیان اینکه یکی از رشته‌های مهمی که باید در آموزشگاه‌های آزاد فعال ‌شود، مهارت الکترونیک است،اضافه کرد: با توجه به تغییرات پرشتاب جهان امروز و شکل‌گیری موضوعاتی نظیر تجارت الکترونیک، می‌طلبد تا مهارت و دانش جوانان علاقه‌مند به این حوزه در قالب مهارت الکترونیک ارتقا یابد و در این حوزه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر اینکه باید چالش‌های مختلف پیش روی بخش خصوصی و دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای را با تدبیر مدیریت کرده و مرتفع کنیم و در این راستا نیازمند پیوند آموزشگاه‌های آزاد با بازار کار هستیم، گفت: با تشکیل کمیته حمایت از آموزشگاه‌های آزاد نسبت به رصد فعالیت بخش خصوصی اقدام شده و مراکز بدون مجوز شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

کد خبر: ۹۲٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha